لاریجانی:

تمام قوا مشغول بررسی مشکل سپرده‌گذاران کاسپین هستند

رئیس مجلس درباره دلیل پرداخت نشدن پول افرادی که زیر 200 میلیون تومان از موسسه مالی کاسپین طلب داشتند، توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: «مالباخته‌ها نگران نباشند». یکی از نمایندگان هم پیشنهاد داد که رئیس جمهور برای حل این مشکل مهمان مجلس شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تذکر حسینعلی حاجی‎دلیگانی نماینده شاهین‎شهر، در رابطه با مشکل سپرده گذاران کاسپین موجب شد تا رئیس مجلس توضیحاتی در مورد روند پیگیری این موضوع ارائه کند.

علی لاریجانی در این باره گفت: در مورد مسئله کاسپین یک بار رئیس بانک مرکزی آمدند و توضیحاتی دادند. آقایان برای حل این مساله مشکلی داشتند. مسئله این بود که چون این موضوع در دستگاه قضائی پیگیری شده بود، بخشی از دارایی‌ این شرکت توقیف شده بود، بنابراین نمی توانستند از این دارایی ها استفاده کنند و آن را به مردم بدهند.

او ادامه داد: جلسه ای برگزار شد که چه کنیم. باید منتظر می ماندند که حکم قضایی صادر شود تا به یک نسبت پول را به مردم می‎دادند. در حالی که 95 درصد افراد زیر 200 میلیون طلب داشتند. راهکاری اندیشیدند و قرار شد برای این موارد امکانات را باز کنند و پول مردم داده شود. در این فاصله که قرار بود، پول افراد داده شود یکسری به دادگاه دیگری رفتند و شکایت کردند.‌ دادگاه هم باردیگر حکم داد که این حساب ها مسدود شود!

رئیس مجلس با تأکید بر پیگیری موضوع سپرده گذاران و تلاش برای حل آن گفت: بعد قرار شد یکسری شماره حساب ها را بدهند که این حساب ها باز شود. مطمئن هستم با پیگیری هایی که انجام شده است، پول افرادی که زیر 200 میلیون طلب دارند داده خواهد شد،‌ مردم نگران نباشند، سه قوه دارند روی این موضوع کار می کنند.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده بروجرد هم در نطق خود اشاره‌ای به مشکل سپرده‌گذاران کاسپین داشت و خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای لاریجانی اطلاعاتی که به شما در مورد کاسپین دادند، درست نیست.‌ اینها توقع بالایی ندارند و فقط می گویند که پول ما را بدون سود برگردانید.

او پیشنهاد داد تا با حضور رئیس جمهور در خانه ملت،‌ جلسه مشترکی برای رفع مشکل گذاشته شود و گفت: اینجا خانه ملت است به آقای رئیس جمهور بگویید بیاییند در خانه ملت تا با هم حرف بزنیم و مشکل را حل کنیم.

همچنین سیدفاطمه ذوالقدر به رئیس جمهور در رابطه با مالباختگان کاسپین تذکر داد و گفت: از رئیس جمهور می خواهم تا برابر سوگندشان مبنی برشفاف سازی و جبران خسارت مالباختگان، اقدام مناسب را انجام دهند.

گفتنی است جمعی از نمایندگان هم در این باره به دنبال تدوین طرحی برای سوال از رئیس جمهور هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید