به گزارش ایرنا، ترحم بهزاد روز دوشنبه در نشستی با مسئولان منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، وسعت مراتع کشور را 84.7 میلیون هکتار عنوان و اظهار داشت: 20 درصد اراضی باقی مانده نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه ممیزی می شود.
به گزارش ایرنا، ممیزی کردن به معنای حد نگاری و تعیین مشخصات زمین در قالب طرح های کاداستری است.
بهزاد، ممیزی کردن مراتع را اقدامی ضروری در جهت صدور پروانه چرا برای بهره برداران و مجریان طرح های مرتعی عنوان کرد و افزود: برای این سطح از مراتع نیز 906هزار پروانه چرا صادر شده است.
وی با بیان تهیه طرح های مرتعداری برای 34 میلیون هکتار مراتع گفت: 32.5میلیون هکتار از این طرح ها تصویب و 20 میلیون هکتار از این رقم نیز واگذار شده است.
بهزاد ادامه داد: طرح های مرتعداری در 14 میلیون هکتار از مراتع اجرا شده و 6 میلیون هکتار نیز به اتمام رسیده است.
وی درباره وجود دام مازاد بر ظرفیت مراتع تصریح کرد: 916 هزار خانوار در حال بهره برداری از مراتع هستند، درحالی که براساس مطالعات دانشگاه تهران در دهه 80 مراتع کشور تنها گنجایش 180 هزار بهره بردار را داشت.
بهزاد، همچنین با بیان وجود 83 میلیون واحد دامی متکی به مراتع اظهار داشت: این میزان نیز 2.2 برابر ظرفیت مراتع کشور است.
وی تاکید کرد: با تغییرمثبت رویکرد سازمان جنگل ها و مراتع برای در اولویت قرار دادن حفظ واحیای مراتع، امسال بیش از یکهزار میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات بیولوژیکی در زمین های مرتعی تخصیص و به استان ها پرداخت شد.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.