به گزارش ایرنا، طاهره فیروزی روز سه شنبه در همایش هم اندیشی حقوق شهروندی بهره برداران بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، مدیریت در میزان مصرف آب و چگونگی مواجهه با بحران آب کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت گلخانه ای در دستور کار دولت قرار دارد.
وی حمایت از بهره برداران زن در در بخش شیلات، زنبورداری، دامپروری، امور زراعت و باغبانی با ارائه آموزش، ترویج و پرداخت تسهیلات را از دیگر اقدامات دولت در مناطق روستایی وعشایری دانست.
دستیار وزیر جهادکشاورزی در امور حقوق شهروندی در خصوص اثرات تبیین منشور حقوق شهروندی در رضایتمندی شغلی این وزارتخانه اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی بعد از ابلاغ به وزراتخانه ‌ها، بومی ‌سازی شده و این منشور دارای 8 سرفصل است که اصل برابری از مهمترین آنهاست.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 60 درصد از مراجعات این سازمان مربوط به امور اراضی و تفکیک و شفاف سازی مالکیت زمین های کشاورزی است.
ذبیح الله غریب افزود: تاکنون بیش از 7 هزار پروانه واگذاری اراضی به بخش کشاورزی ثبت شده که بیش از 2هزار و 500 پروانه مربوط به بانوان و زنان شاغل در تولید است.
به گزارش ایرنا، بیش از 150 نفر از بانوان بهره بردار در این همایش یکروزه با نحوه احقاق حقوق در کسب و کار کشاورزی آشنا شدند.
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود، سطح زیرکشت این استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.