به گزارش روز دوشنبه ایرنا، صابر پرنیان در جلسه بررسی مشکلات شهرک های صنعتی مراغه اظهار داشت: مشکلات واحدهای تولیدی باعث شده تا جدیت مدیران دولتی در حل مشکلات واحدهای تولیدی دو چندان شود که تشکیل متناوب جلسات کمیته بررسی مشکلات یکی از نشانه های این امر می باشد.
وی افزود: خوشبختانه در طول سالیان گذشته با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مسئولان دولتی ادبیات مشترکی در خصوص حمایت از تولید و صنعت کشور شکل گرفته است که باید از این فرصت نهایت بهره برداری را به نفع تولید و اشتغال کشور ببریم.
پرنیان گفت:‌ هر چند در بخش قوانین و مقررات سرمایه گذاری و اقتصادی نقص داریم، ولی آنچه که باعث عدم اجرای روان قانون می شود برخوردهای سلیقه ای با سرمایه گذاران است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل در روند سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار، شرکت شهرک های صنعتی اقدام به حذف قواعد زاید و دست و پا گیر نموده و در این راستا در حوزه واگذاری زمین صنعتی 23 فرآیند اصلاح و حذف شده است.
معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان نسبت به جامعه و کشور ایثار می کنند، افزود: ارزش کار مجاهدان اقتصادی برابر با مدافعان امنیت کشور است و ما نیز با علم به این موضوع در تلاش هستیم با حمایت های نرم افزاری راه این مجاهدان را هموار کنیم.
در این نشست فعالان اقتصادی شهرک صنعتی مراغه به بیان مشکلات خود پرداختند که انتقاد از حاکمیت بانک ها در عرصه اقتصادی و برخورد سلیقه ای ادارات دولتی، نقطه مشترک همه واحدها بود.
تعریض ورودی شهرک، احداث ایستگاه آتش نشانی و افزایش میزان آب شهرک از دیگر درخواست های مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی مراغه بود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 50 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی مراغه راکد یا نیمه تعطیل هستند.
حدود 150 واحد صنعتی و تولیدی و بیش از 9 هزار واحد صنفی داری پروانه کسب قانونی و مجاز در مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.