غلامرضا شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: اجرای عدالت مالیاتی وابسته به شفافیت اقتصادی است و این امر اولین گام برای مبارزه با فرار مالیاتی و گسترش عدالت مالیاتی در جامعه و به نفع فعالان اقتصادی است و افرادی که با آن مخالفت می کنند با قانون آشنایی ندارند.
وی اظهار کرد: زمانی که اطلاعات دقیق و روشنی از فعالیت اقتصادی افراد داشته باشیم، می‌توانیم به سمت توسعه عدالت مالیاتی گام برداشته و با پدیده شوم فرار مالیاتی مقابله کنیم.
وی حمایت سایر ارگان‌های نظام و به خصوص رسانه های جمعی برای مبارزه با فرار مالیاتی را خواستار شد و افزود: موفقیت در امر مبارزه با فرار مالیاتی به میزان حمایت ارگان های دیگر نظام و به خصوص حمایت رسانه های جمعی بستگی دارد.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد جرم بودن فرار مالیاتی، اظهارکرد: افرادی که در سایه امنیت، حمایت از سرمایه گذاری، فضای سالم کسب و کار و خدمات عمومی نظام، فعالیت اقتصادی انجام می دهند اما از پرداخت مالیات اجتناب می‌کنند، مجرم هستند.
شریفی در ارتباط با مزایای رصد تراکنش‌های بانکی و تاثیر آن بر نظام اقتصادی گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی، شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی، برقراری عدالت مالیاتی و ایجاد فضای رقابتی سالم برای فعالان بخش اقتصادی از مزایای این اقدام در جهت رسیدن به عدالت مالیاتی است.
وی به اجرای دستورالعمل تراکنش‌های بانکی توسط ادارات کل امور مالیاتی اشاره کرد و افزود: دستورالعمل نحوه رسیدگی به تراکنش‌های بانکی و اقدامات اجرایی مبتنی بر این دستورالعمل به ادارات امور مالیاتی ارسال شده و براساس این دستورالعمل ها و قوانین مربوطه اقدام خواهد شد و به یقین در اجرای این امر، حقوق طرفین بطور کامل رعایت می شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: پرویز انصاری
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.