به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد همزمان با پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مسئولان و نمایندگان مجلس مراقب باشند تا به دنبال احزاب، سیاسی کاری و گروه بازی نباشند.
وی افزود: منافع مردم و دین باید برای مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اهمیت داشته باشد.
نکونام تصریح کرد: در غیر این صورت نمی توان مدافع حقوق و منافع مردم، کشور و دین بود.
وی یادآور شد: مسئولان و نمایندگان مجلس نگذارند بازیگری های سیاسی، حزبی، جناحی، گروهی و اشرافی گری به انقلاب اسلامی ایران خدشه وارد کند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به 11 مرداد 1288 سالروز اعدام شیخ فضل الله نوری اشاره و اظهار کرد: این مرجع تقلید در مقابل چشمان مقلدانش به دار آویخته شد.
وی گفت: عده ای در ان روزگار قصد داشتند تا مشروطه را برای خود تصاحب کنند و شیخ فضل الله نوری مقابل آنان ایستاد و به علت بی بصیرتی مردم اعدام گردید.
نکونام تاکید کرد: امروز هم عده ای قصد دارند تا جمهوری اسلامی ایران را برای خود مصادره کنند.
وی همچنین با اشاره به 6 مرداد روز کارآفرینی و آموزش های مهارت فنی و حرفه ای افزود: امروزه بیکاری به عنوان یکی از مهمترین مشکلات کشور و چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: اشتغال و مهارت امروزه در جامعه جایگاهی ندارد.
وی یادآور شد: فرهنگ کارآفرینی، کسب مهارت در رشته های مختلف و جلوگیری از وابستگی به شغل های دولتی در جامعه ترویج شود.
نکونام به هفتم مرداد 1376 سالروز رحلت آیت الله مشکینی از امام جمعه کشور اشاره و اظهار کرد: وی یکی از امامان جمعه قوی در سطح جمهوری اسلامی ایران بود.
وی با اشاره به پنجم مرداد 1358 سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران گفت: امروز به هیچ وجه نباید به نماز جمعه با تساهل و تسامح نگاه شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: نماز جمعه امری انسجام بخش، اثرگذار و خار چشم دشمنان اسلام و ایران است.
وی افزود: برگزاری و شرکت در نماز جمعه از بزرگترین جهادها محسوب می شود.
نکونام تصریح کرد: برگزاری بیست و پنجمین طرح مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی به میزبانی شهرکرد بسیار مهم و توجه به آن برای باورمند کردن جامعه و همچنین گفتن و شنیدن یکی از کارهای مهم سنتی به منظور تقویت معارف و باورها است.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.