مجتبی بنیادیان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ایجاد رقابت سالم و شبکه‌های علمی بین دانش‌آموزان سرآمد دروس ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی، تقویت بنیه علمی مدارس، تمرکززدایی و افزایش گستره حمایتی بنیاد ملی نخبگان تا مناطق محروم، ایجاد تعامل علمی و فرهنگی بین دانش‌آموزان مناطق مختلف و تشکیل حلقه‌های دوستانه علمی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
وی افزود: برگزاری دوره های علمی با حضور مربیان نخبه و برتر و بهره مندی این دانش آموزان از هدایت و مشاوره نخبگان استان در امر تحصیل و کار آفرینی از مزایای اجرای این طرح است.
بنیادیان ادامه داد: دانش‌ آموزانی که دارای برجستگی علمی و یا به نوعی دارای قابلیت نخبگی هستند برای گذراندن این طرح انتخاب می‌شوند.
وی اظهار کرد: طرح دوست علمی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش از سال گذشته برای دانش آموزان برتر مدارس نمونه و تیزهوشان دختر در استان آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، اینک 290 دانش آموز و دانشجو در قالب 11گروه شامل مخترعان و مبتکران، برگزیدگان المپیادهای علمی، مشمولان جایزه تحصیلی، برگزیدگان جشنواره های جابربن حیان و خوارزمی و دانش آموختگان ممتاز، زیرپوشش خدمات بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری هستند.
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.