ذبیح الله غریب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افزون بر پنج میلیون دلار خوراک آبزیان مرغوب طی سه ماه نخست سال جاری در 70 نوع متنوع به کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان، ترکیه، لبنان و جمهوری نخجوان صادر شده است.
وی با اشاره به تولید 80 هزار تن معادل 60 درصد خوراک آبزیان کشور تصریح کرد: سال گذشته بیش از 6 هزار و 700 تن خوراک آبزیان ازاین استان به خارج از کشور صادر شد.
وی، رونق صدور موادغذایی سالم و مشتری پسند دامی استان به خارج را دستاورد مهم دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و اشتغالزایی عنوان کرد.
غریب توضیح داد: بزرگترین واحد تولید خوراک آبزیان خاورمیانه در شهرک صنعتی شهرکرد با 6 خط تولید در 2 واحد مجزا فعال است که روزانه 300 تن انواع خوراک آبزیان سردآبی و گرمابی را تولید می کند.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: متخصصان واحدهای صنعتی استان توانسته اند در کمتر از 10 سال زنجیره تولیدی و صنعتی خود را در شیلات و آبزیان تکمیل کنند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از 24هزار تن ماهی سردابی رتبه نخست پرورش ماهی قزل آلای کشور را دارد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.