عبدالمحمد نجاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:این میزان خوراک آبزیان گرمابی در مجتمع های تولید خوراک آبزیان چهارمحال و بختیاری تولید شده است.
به گفته وی،براساس برآورد کارشناسان، سالانه 40 درصد از خوراک آبزیان کشور در این استان با نظارت دامپزشکی تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز مزارع پرورش ماهی استان مازاد آن به 24 استان دیگر صادر می شود.
وی، چهارمحال و بختیاری را بزرگترین قطب تولید ماهیان سردابی کشور عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از 21 هزار تن ماهی قزل آلا از 300 مزرعه فعال پرورش ماهی سردابی به صورت سالم و کنترل سلامت شده در این استان تولید می شود.
نجاتی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی با نظارت بر مزارع پرورش ماهی توسط 11 نفر مسئول فنی بهداشتی و نیز انجام آزمایش های لازم، شرایط لازم برای صادرات محصولات تولیدی مزارع ماهی استان را فراهم کرده است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، رونق صدور مواد غذایی سالم و مشتری پسند به خارج از کشور را دستاوردهای مهم دولت یازدهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و اشتغالزایی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از 21 هزارتن ماهی سردابی و تولید 40 درصد از خواک ماهی کشور رتبه نخست پرورش ماهی سردابی کشور را دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی ** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.