مسئول انجمن قایقرانی رفتینگ شهرستان سامان در حاشیه این تجمع صنفی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 300 عضو این گروه ورزشی، گردشگری با 160 قایق موتوری از 8 سال پیش فعالیت خود را با مجوز قانونی شروع کردند.
غلامحسین خسروی افزود: در فصل بهار و تابستان حدود 15 هزار گردشگر در تفرجگاه های ساحلی شهرستان سامان بویژه 'پل زمانخان' از ورزش قایقرانی رفتینگ استفاده می کنند.
وی به ممانعت مراجع انتظامی و قضایی استان طی یک سال گذشته از اعضای این انجمن اشاره کرد و افزود: هم اینک عوامل قایقرانی رفتینگ شهرستان از کار بیکار شده اند.
خسروی از مسئولان استان خواست نسبت به رفع توقیف این انجمن ورزشی اقدام کنند.
فرماندار سامان نیز از فعالیت قانونی انجمن قایقرانی رفتینگ شهرستان خبر داد و گفت: وقفه در فعالیت این گروه ورزشی، تفریحی بدلیل تعیین ناظر از سوی یک دستگاه متولی بوده است.
کمال اکبریان افزود: با تلاش مسئولان شهرستان و استان، فعالیت این گروه ورزشی، تفریحی بزودی با تعیین مرجع نظارت آغاز خواهد شد.
وی گفت: سالانه افزون بر 500 هزار نفر از اماکن تفریحی، تاریخی و گردشگری شهرستان سامان دیدن می کنند.
وی افزود: براساس ثبت آمار تردد در ورودی های شهرستان سامان در اوایل بهار امسال حدود 100 هزار نفر از این شهرستان عبور کرده اند.
شهرستان سامان یکی از مهمترین مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری با جاذبه های گردشگری فراوانی مانند پل های تاریخی زمانخان و هوره، قلعه گرمدره، 60 کیلومتر طول مسیر رودخانه زاینده رود و 17 هزار هکتار باغات مثمر است.
استان چهارمحال و بختیاری بدلیل داشتن آب و هوای مطلوب، وجود رودخانه های خروشان و گروه های فعال در بخش رفتینگ به عنوان پایلوت گردشگری، ورزشی این رشته در کشور محسوب می شود.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.