به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،  محمد میرزایی روز شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران افزود:توانمند سازی جامعه هدف با ایجاد اشتغال و خودکفایی ازمهمترین برنامه های بهزیستی است که براساس برنامه ریزی سازمان بهزیستی سالانه 10 درصد جامعه هدف خودکفا می شوند.  

وی افزود بیش از یکهزار و 300 نفر از این تعداد در حوزه توانبخشی(معلولان) و 700 نفر نیز در حوزه امور اجتماعی (زنان بی سرپرست و بد سرپرست) هستند.

به گفته وی، در استان 32 هزار معلول شناسایی شده وجود دارد که از این تعداد 5 هزار و 400 نفر مستمری بگیر دائم و 6 هزار نفر نیز از خدمات مراکز توانبخشی بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه 700 موسسه، انجمن، تشکل و مهدکودک، مرکز درمان اعتیاد و موسسه خیریه زیرپوشش بهزیستی استان فعال است، اظهار کرد: از این تعداد 76 مرکز توانبخشی فعال است که در این مراکز به صورت روزانه و یا شبانه روزی به جامعه هدف بهزیستی خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اجرای طرحهای غربالگری و مشاوره، بر آزمایش هیا دوره ای ژنتیکی به منظور پیشگیری از معلولیت ها تاکید کرد و گفت: به منظور پیشگیری از تولید نوزاد معلول آزمایشات ژنتیک برای خانواده هایی که دارای سابقه معلولیت زایی هستند رایگان انجام می شود.

وی به اجرای موفق طرح غربالگری شنوایی و بینایی برای جامعه هدف به منظور پیشگیری از معلولیت ها اشاره کرد وگفت: استان چهارمحال وبختیاری در اجرای این طرح به بیش از 90 درصد جمعیت هدف خدمات رسانی کرده است

میرزایی در ادامه با اشاره به شناسایی و تحت پوشش قرار دادن 108 کودک کار در استان افزد: این کودکان در تنها مرکز کودک و خانواده از خدمات مشاوره ، تحصیل و اشتغالی خود و خانواده شان بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از دستگاههای متولی و عضو ساماندهی کودکان کارو خیابانی است، افزود: بیشتر کودکانی که در فصل تابستان بر سر چهارراه ها دستفروشی و یا تکدی گری می کنند، بومی این استان نیستند.

گفتنی است ، که از  21 تا 29 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است که بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن شعار این هفته است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 965599
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.