به گزارش ایرنا، سردار پاسدار رمضان شریف روز چهارشنبه در سومین گردهمایی رزمندگان تبلیغات دفاع مقدس تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و تیپ 91 بقیه الله(عج) در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد افزود: قدرت نظامی آمریکا مانند گذشته نیست که ناو آبراهام لینکلن هر کجا دلش خواست برود، بلکه ورزیده ترین تفنگداران دریایی آمریکا وقتی اسیر می شوند جلو رزمندگان ایران زانو می زنند و از تعرض به حریم دریایی ایران عذرخواهی می کند.
به گفته وی، امروز ایران پیش تر از گذشته مقتدر است و این اقتدار حاصل جانفشانی رزمندگان در طول دفاع مقدس بوده است.
شریف گفت: دشمن تمام تلاش خود را انجام می دهد تا ملت را مقابل هم قرار دهد و نسبت به آینده بدبین کند اما در این زمینه دشمن نیز راه به جایی نخواهد بود.
وی یادآور شد: 90 درصد از خوراک اطلاعاتی جنگ روانی دشمن از داخل تامین می شود و براساس سواد رسانه ای، هر حرفی زده می شود، دشمن از آن برای جنگ روانی استفاده می کند.
سخنگوی سپاه اظهار کرد: در تصادف یک دستگاه تانکر سوخت با اتوبوس مسافربری در روز چهارشنبه بیستم تیرماه در سنندج ، دشمن در 12محور رسانه ای خود، به گونه ای القا کرد که راننده نفتکش عراقی بوده است و می خواست سوخت به عراق ببرد در حالی که دادستانی به صراحت این خبر را تکذیب کرده است.
به گفته وی، دلیل این فضا سازی از سوی دشمن آن است که القا کند ایران در عراق حضور دارد.
شریف با اشاره به نقش رسانه ها گفت: کارکرد رسانه ها در جهان امروز متفاوت تر از گذشته است و دشمن از طریق رسانه ها دورغ های شاخ داری را منتشر می کند تا جنگ روانی ایجاد کند.
سخنگوی سپاه پاسداران یادآور شد: کش دار کردن برخی از موضوعات از خواسته دشمن است تا از این طریق جنگ روانی خود را به پیش ببرد.
شریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی به برکت رهبری مقام معظم رهبری و حضور مردم همیشه در صحنه اقتدار کاملی دارد گفت: موشک و پهپاد ایران قدرتمند است اما مهمترین مولفه قدرت ایران مردم هستند.
وی، نامه سردار سیلمانی فرمانده سپاه قدس و سخنرانی سردار جعفری فرماندهی سپاه پاسداران در خصوص سخنان رئیس جمهوری را باعث لرزه دشمن دانست و گفت: پس از این نامه و سخنرانی، دشمن نمی داند چگونه در این باره جریان سازی کند تا جنگ روانی خود را پیش ببرد.
شریف اظهار کرد: سپاه در اجرای طرح انتقال آب به خرمشهر و آبادان در ماه جاری با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم دست به یک شاهکار مهندسی زد.
وی با بیان اینکه جنگ امروز دشمن علیه ایران اسلامی جنگ اقتصادی است گفت: جمهوری اسلامی ایران مستحکمتر از آن است که با جنگ روانی دشمن دچار خدشه شود.
شریف با بیان ویژگی های دفاع مقدس افزود:در طول دوران دفاع مقدس به ویژه 3 سال اول آن بهره وری 6برابر وضع موجود بوده است و این عدد معنا و مفهوم زیادی دارد.
به گفته وی، این بهره وری به دلیل کار جهادی رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس بود و برای کار جهادی نباید شعار داد بلکه باید عمل کرد.
معاون روابط عمومی و سخنگوی کل سپاه یادآور شد: محققان فرانسوی تحقیقاتی درباره جنگ عراق علیه ایران داشته اند و علل پیروزی رزمندگان ایران در این جنگ را در وصیت شهدا مورد ارزیابی قرار داده اند.
شریف افزود:از نظر این تحقیقات؛ در حالی که از نظر تجهیزات ایران قابل مقایسه با عراق نبود، اما قدرت ایمانی و دین مداری، ولایت مداری و تحکیم بنیان های خانواده از دلایل این پیروزی است که محققان بر روی آن اظهار نظر کرده اند.
به گفته وی، اتحاد جماهیر شوری سابق و آمریکا به عنوان شرق و غرب می خواستند انقلاب اسلامی تغییر رفتار بدهد و به عنوان الگو در جهان مطرح نباشد و هر دو در این مساله وحدت رویه داشتند.
شریف اظهار کرد:صدام به عنوان رهبر رژیم بعث پس از جنگ علیه ایران برای آنکه به دستاوردی نرسیده بود به کویت حمله کرد و حمله به کویت محصول ناکامی صدام در جنگ علیه ایران بود.
به گفته وی، اگر همچنان دفاع مقدس الگو قرار گیرد، خیر و برکت و بهره وری در تمامی امور ایجاد خواهد شد.
شریف یادآور شد:بخش فرهنگی دفاع مقدس و تبلیغات کمتر مورد توجه قرار گرفته است و دشمن نیز بیشترین توان خود را برای ضربه زدن به بخش فرهنگی به کار گرفته است.
به گفته وی، دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی، اینترنت و ساخت فیلم و انیمیشن به دنبال ضربه زدن به فرهنگ انقلاب و دفاع مقد است.
معاون روابط عمومی و سخنگوی کل سپاه یادآور شد:تمامی آرمانها و آرزوهای دفاع مقدس برآورده شد و آزادسازی شیعیان عراق ، زیارت کربلا و نجف و اقتدار ایران اسلامی پس از دفاع مقدس حاصل شد.
فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نقش تبلیغات در دوران دفاع مقدس بسیار با ارزش و اثرگذار بود.
سردار محمد علی اکبری افزود: در دوران دفاع مقدس تبلیغات رزمی در حوزه های مختلف حضور پررنگی داشت و توانست در اعزام نیرو به جبهه ها و برگزاری کلاس های قرآن، معارف ، اطلاع رسانی و مستند سازی نقش مهمی ایفا کند.
به گزارش ایرنا، در این آیین رزمندگان دوران دفاع مقدس از استانهای چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کهگلیویه و بویر احمد حضور داشتند.
چهارمحال و بختیاری در طول دفاع مقدس بیش از دو هزار و 400شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد که تعدادی از این شهدا در بخش تبلیغات رزمی حضور داشتند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.