سرهنگ سلیمان ریاحی روز پنجشنبه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت 14 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر توقیف و 907 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد.
وی ادامه داد: مواد مخدر کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 7 درصدی برخوردار بوده است.
سرهنگ ریاحی با اشاره به اقدامات مقابله ای این نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: پاکسازی نقاط آلوده و مناطقی که در معرض خطر و آسیب های اعتیاد به مواد مخدر قرار دارند، شناسایی مجرمان، اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی استان از جمله این اقدامات است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری، اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه را بهترین راه مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: در همین راستا برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی با هماهنگی نهادهای مختلف در دستور کار قرار دارد.
سرهنگ ریاحی با بیان اینکه تمرکز برنامه های پیشگیرانه معطوف به دانش آموزان و دانشجویان است، افزود: در طول سال تحصیلی برنامه های آموزشی متعددی برای دانش آموزان و دانشجویان استان اجرا می شود چراکه آگاه سازی و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر می تواند بسیار موثرتر از مقابله محض باشد.
وی با اشاره به تقدیم 3 هزار و 600 شهید مبارزه با مواد مخدر در کشور، خاطرنشان کرد: از این تعداد 26 شهید متعلق به چهارمحال و بختیاری است.
به گزارش ایرنا، محورهای مواصلاتی استان چهارمحال وبختیاری به عنوان یکی از محورهای ترانزیت جنوب به مرکز کشور است که روزانه بیش از 30 هزار تردد در این محورها انجام می شود و همین موضوع اهمیت کنترل مسیرهای ارتباطی این استان برای شناسایی و انهدام باندهای قاچاق را دوچندان کرده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.