اسماعیل الله دادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال 20میلیون و 454هزار دلار کالا به وزن 16 هزار و 785 تن از استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 25درصد کاهش و از نظر وزنی 50درصد افزایش را نشان می دهد.
وی عمده کالاهای صادراتی را شامل الیاف، موکت، مغز بادام، محصولات لبنی و مصنوعات آلومینیومی به کشورهای عراق، افغانستان، هندوستان، ترکیه و امارات دانست.
الله دادی میزان واردات امسال به استان را 41میلیون و 182هزار دلار به وزن 2هزار و 916تن عنوان کرد و افزود: رقم واردات نیز از نظر ارزشی 10درصد افزایش و از نظر وزنی 12درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: ماشین آلات خط تولید، دستگاه های برقی، پاکت شیر و مصنوعات فلزی از مهمترین اقلام کالاهای وارداتی از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان،پاکستان و اسپانیا به این استان بوده است.
به گزارش ایرنا، میزان صادرات چهارمحال و بختیاری بخصوص از نظر ارزشی از سال گذشته با روند کاهشی همراه بوده است که مدیر گمرک استان چندی پیش در گفت وگو با ایرنا، تغییرات تعرفه ای کشور عراق راعامل این کاهش عنوان کرده بود.
الله دادی افزوده بود: با توجه به حضور فراگیر کالای کشورهایی نظیرعربستان و ترکیه در عراق با استاندارد بالا و قیمت مناسب، این کشور اقدام به بالابردن استانداردهای واردات و تغییرات تعرفه ای کرده است.
با توجه به اینکه 70 درصد صادرات چهارمحال و بختیاری به عراق است، تغییرات تعرفه ای این کشور تاثیر چشمگیری در کاهش صادرات این استان داشته است.
هم اینک حدود یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری مستقر است که حدود 40واحد از این تعداد در زمینه صادرات فعالیت دارد.
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.