مجید فرهزاد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیک مصرف در سال جاری به 320 مگاوات کاهش یافته درحالی که این رقم در سه ماه نخست سال گذشته 343مگاوات بوده است.
وی کاهش دمای هوا نسبت به سال گذشته، بهره برداری از نیروگاه خورشیدی شرکت سیمان شهرکرد (با تولید 1.4 مگاوات برق)، اجرای برنامه های مدیریت مصرف در بخش های مختلف و جلب مشارکت کشاورزان و صنایع، استفاده از ظرفیت مولدهای خود تامین را از دلایل کاهش میزان اوج مصرف برق در سه ماه نخست امسال برشمرد.
فرهزاد ادامه داد: البته با افزایش دما و تعداد مشترکان در ماه های پیش رو، پیش بینی می شود پیک مصرف در تابستان با 10مگاوات افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 361 مگاوات برسد.
فرهزاد اجرای برنامه های تشویقی در بخش های کشاورزی، صنعتی، ادارات و مشترکان دارای مولدهای خود تامین را از دیگر اقدامات این شرکت در راستای کاهش پیک بار مصرف برق عنوان کرد و افزود: هم اینک بخش کشاورزی بیشترین مشارکت در زمینه اجرای این طرح ها را با شرکت توزیع نیروی برق داشته است.
به گزارش ایرنا، 353 هزار و 544 مشترک خانگی، صنعتی، اداری، تجاری و کشاورزی در چهارمحال وبختیاری از نعمت روشنایی بهره مند هستند.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.