به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب دا ، بهمن بنایی افزود: برنامه سلامت نوروزی بمنظور آمادگی در راستای ارائه خدمات مرتبط با کنترل عوامل محیطی در ایام ماه مبارک رمضان و پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری های منتقله از آب و غذا و همچنین کاهش بار بیماری های غیر واگیر با کنترل نمک و روغن با هدف نهایی ارتقای سطح سلامت جامعه آغاز و تا ۲۶خردادماه جاری ادامه پیدا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: این برنامه با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتال سنجش و نمونه برداری از آب ، مواد غذایی و سطوح در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل به اجرا در آمده است.
بنایی در مجموع تعداد مراکز تهیه ، عرضه و فروش مواد غذایی تحت پوشش برنامه در استان را یازده هزار و ۷۱۸ مورد اعلام کرد و افزود: طی این مدت پنج هزار و ۳۷۸ مورد بازدید انجام شده است که از این تعداد ۳۰ مورد اخطار نواقص بحرانی دریافت و ۱۸۴ مورد اخطار نواقص غیر بحرانی صادر شده است.
وی، تعداد موارد معرفی شده به مراجع قضایی را یکصد مورد و تعداد موارد تعطیل شده را ۲ مورد اعلام کرد.
وی همچنین از صدور یکهزار و ۸۰ مورد کارت بهداشتی جهت متقاضیان مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی طی مدت اجرای برنامه سلامت رمضان خبر داد.
مدیر گروه بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد اماکن عمومی و اماکن بین راهی را به ترتیب سه هزارو ۵۸۱ و ۱۵۳ باب اعلام کرد و افزود: در مجموع از این اماکن نیز یکهزار و ۱۹۱ مورد بازدید بعمل آمده است و ضمن صدور ۷ مورد اخطار نواقص بحرانی و ۹۴ اخطار نواقص غیر بحرانی، ۱۴۰ کارت بهداشتی برای متقاضیان تصدی این اماکن صادر شد.
بنایی گفت: ۷۹۸ سامانه آبرسانی در استان موجود است که تاکنون ۲۸۶ مورد بازدید از این سامانه ها انجام شده است.
وی، تعداد موارد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی را ۲۴۸ مورد و مواد غذایی صنعتی را ۳۶ مورد اعلام کرد و نمونه برداری از آب آشامیدنی و استخرهای شنا را به ترتیب ۲۵۵ و ۱۲ مورد اعلام کرد و افزود: همچنین در مجموع نه هزارو ۳۸۲ مورد سنجش کلر آزاد باقی مانده انجام شد.
وی در ادامه از معدوم سازی دوهزار ۹۵۱ کیلوگرم مواد فاسد کشف شده خبر داد و گفت: ۲۲۱ مورد رسیذگی به شکایت مردمی گزارش شده از طریق سامانه ۱۹۰ و گزارشات متفرقه مردمی انجام شد.
بنایی اظهار داشت: همچنین ۲۸ مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد انجام و ۸۶ مورد نظارت و بازرسی مشترک با سازمان و دستگاه های مرتبط و بمنظورر هماهنگی و برنامه ریزی ۳۷ جلسه درون بخشی و برون بخشی تشکیل شد.
وی، آموزش را از دیگر محورهای برنامه سلامت رمضان عنوان کرد و تصریح کرد: در این راستا ۵۲ جلسه آموزشی با حضور ۹۳۸ نفر از اصناف، ۵۶ جلسه با حضور ۵۹۹ نفر از پرسنل و ۶ برنامه رادیویی و تلویزیونی و دوهزارو ۷۰۰ بروشور آموزشی چاپ و توزیع گردید.
بنایی گفت: مجموع اقدامات مذکور بخشی از فعالیت های صورت گرفته در قالب برنامه سلامت رمضان در سطح استان چهارمحال و بختیاری طی ۲۰ روز فعالیت ۱۳۵ از پرسنل است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 939118
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.