به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب دا، دکتر عبدالمجید فدایی افزود: از این تعداد یکهزارو ۷۵۸ مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، سه هزار و ۴۹۹ مورد اماکن عمومی، ‌۱۴۳ مورد اماکن بین راهی و ۷۷۶ مورد سامانه های آبرسانی بوده است.
وی در مجموع تعداد بازدید های انجام شده از محل های مذکور را ۱۵ هزار و ۶۰۱ مورد اعلام کرد و افزود: با توجه به حساسیت سامانه های آبرسانی این محل ها طی این مدت ۸۸۶ بار مورد بازدید قرار گرفتند.
دکتر فدایی گفت: همچنین برای ۱۵۷ مرکز تهیه ،‌عرضه و فروش مواد غذایی، ۲۶ امکنه عمومی، ۲۲ امکنه بین راهی اخطار نواقص بحرانی صادر شد.
وی از معرفی ۲۷۷ مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی،‌۳۶ امکنه عمومی ، یک امکنه بین راهی، ۴ مرکز عرضه کننده قلیان به مراجع قضایی و سازمان های مسئول در این مدت خبر داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه تعداد مراکز و امکنه عمومی و عرضه قلیان تعطیل شده را ۲۰ مورد اعلام کرد.
دکتر فدایی صدور یکهزار و ۵۲۲ کارت بهداشتی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی در استان عنوان کرد.
وی، انجام ۳۶۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی، ۷۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی و انجام دوهزار و ۸۱۳ سنجش با تجهیزات پرتابل ، نمونه برداری میکروبی و سنجش کلر آزاد باقیمانده در آب آشامیدنی و آب استخرهای شنا را از دیگر اقدامات صورت گرفته در قالب این برنامه برشمرد.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری در مجموع میزان مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده را ۱۴ هزار و ۹۶۴ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: از این میزان یکهزار و ۷۷۰ کیلوگرم لبنیات، یکهزار و ۲۲۱ کیلوگرم مواد پروتئینی و گوشتی، ۲۹۰ کیلوگرم طعم دهنده ها و رنگ ها و سه هزار ۲۰۰ کیلوگرم شیرینی، نان و آجیل بوده اند.
دکتر فدایی،‌میزان کنسرو، کمپوت، نوشابه و مواد مشابه کشف و معدوم شده را هشت هزارو ۴۸۳ کیلوگرم/ لیتر اعلام کرد.
وی تصریح کرد: طی این مدت به ۸۵ شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ و ۲۱۶ گزارش متفرقه مردمی رسیدگی شد.
وی گفت: تعداد موارد برخورد با دستفروشان دوره گرد ۱۷۴ مورد بوده است.
دکتر فدایی تعداد موارد نظارتی و بازرسی مشترک با سازمان ها و دستگاه های درگیر برنامه نوروزی را ۲۱۵ مورد اعلام کرد.
وی ضمن تقدیر از همکاری سایر ارگان های متولی برنامه سلامت نوروزی گفت: برای ایجاد هماهنگی های لازم طی این یک ماهه ۷۰ جلسه درون بخشی و برون بخشی تشکیل شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اهمیت آموزش و اطلاع رسانی همگانی افزود: در این راستا دوهزار و ۱۰۰ نفر از اصناف و ۴۵۸ نفر از پرسنل در برنامه های آموزشی شرکت داشتند.
وی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی ۵ برنامه رادیویی و ۸ برنامه تلویزیونی پخش و ۶هزار و ۲۵۵ کتابچه و بروشور آموزشی چاپ و توزیع شد.
دکتر فدایی گفت: بطور میانگین ۱۸ اکیپ بازرسی و یک اکیپ نظارتی در هر روز در کل مناطق تحت پوشش فعالیت داشتند.
وی اظهار داشت: ۴ مرکز عرضه قلیان که بصورت زیرزمینی فعالیت داشتند شناسایی و نسبت به تعطیلی۳ واحد اقدام شد و متصدی یک واحد نیز خود اقدام به جمع آوری قلیانها نمود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 897355
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.