صفدر نیازی شهرکی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، از انعقاد قرارداد و تفاهم نامه نقشه برداری 2 میلیون و 350 هزار هکتار اراضی کشاورزی در سطح کشور با سازمان نقشه برداری خبر داد و اظهار کرد: با این تفاهم نامه در نیمه نخست امسال یک میلیون و 300 هزار هکتار دیگر نقشه برداری و حدنگاری خواهد شد.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای حدنگاری اراضی کشاورزی کشور در سال مالی گذشته را 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و 60 میلیارد ریال از محل تملک دارایی ها ذکر کرد.
مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی، اعتبارات در نظر گرفته شده امسال برای اجرای این طرح ملی را به میزان اعتبارات سال گذشته اعلام کرد.
وی از اجرای طرح کاداستر در بیش از 20 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تا پایان برنامه ششم خبر داد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در زمان مقرر بخش عمده ای از اراضی کشاورزی اولویت دار حدنگاری خواهد شد.
نیازی شهرکی تصریح کرد: با اجرای این طرح ملی، تعیین حدود اراضی ملی و مستثنیات، علاوه بر حل مشکل معارضان برای بهره برداری از زمین های ملی، مشکل تعیین و صدور سند زمین بهره برداران برطرف خواهد شد.
به گزارش ایرنا ،تهیه نقشه حدنگاری (کاداستر) از اراضی کشاورزی به منظور رسیدن به نتایجی همچون تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، مدیریت و استفاده بهینه از اراضی، صدور اسناد مالکیت، شناسنامه کردن اراضی کشاورزی و بسترسازی جهت تحقق دولت الکترونیک در بخش کشاورزی می باشد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.