به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب این شهرستان گفت: این مهم با بهره برداری از 2 طرح بزرگ سد تازه کند انگوت و مجتمع آبرسانی موران ممکن خواهد شد.
وی با بیان اینکه دستگاهای متولی برای آب شرب شهری و روستایی باید دارای برنامه بوده و با بهره بردارن غیر مجاز بصورت جدی و قانونی برخورد کنند، اظهار کرد: بخشداران در روستاهای دارای مشکل آب باید برنامه های لازم در جهت زمان بندی مصرف و تامین آب را انجام دهند.
رییس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گرمی با اشاره به فرهنگ سازی الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی گفت: دستگاه های متولی بخش کشاورزی، صنعتی و کشاورزی و منابع آبی در زمینه فرهنگ سازی صرف بهینه آب در بخش های مختلف و اصلاح الگوی کشت اقدامات لازم را بصورت تدریجی انجام دهند.
امامی ادامه داد: دولت برای اصلاح روش های نوین آبیاری در قالب تعاونی و اشخاص تا 85 درصد تسهیلات بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می دهد.
شهرستان گرمی مغان در 110 کیلومتری شمال اردبیل واقع است، این شهرستان در زمینه تامین آب شرب روستایی با مشکلاتی مواجه می باشد.
2 سد بزرگ عمارت و تازه کند با هدف تامین آب آشامیدنی و نیز آبی کردن بخشی از زمین های کشاورزی در این شهرستان در حال اجرا می باشد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.