به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال این استان افزود: این کمیته متشکل از پنج مدیر، پنج رئیس بانک و 5 تن از مسئولان استانداری است که هر هفته با برگزاری جلسه مشکلات این حوزه را برطرف می کنند.
اقبال عباسی با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان قیمت بدون سقف برای توسعه اشتغالزایی در استان تصریح کرد: تاکنون نتوانسته ایم از این شرایط خوب برای رونق اشتغالزایی در استان بهره گیریم، اما با انسجام و هماهنگی می توان همه مشکلات را از میان برداشت.
وی با تاکید بر رونق اشتغال روستایی و عشایری در استان تصریح کرد: گردشگری و دامپروری می تواند در این حوزه نقش مهمی ایفا کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به طرح های اشتغالزایی استان گفت: طرح مشاغل خانگی با اختصاص اعتباری بالغ بر 225 میلیارد ریال از مهمترین این طرح هاست که از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در حدود 4 هزار طرح به بانک های عامل معرفی شده است.
حفیظ الله فاضلی همچنین به طرح اشتغال روستایی و عشایری در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 279 طرح در کمیته های شهرستانی بررسی شده که از این تعداد 159 طرح با اعتباری بالغ بر 860 میلیارد ریال به تصویب رسیده و به بانک های عامل معرفی شده است.
وی اجرای طرح اشتغال فراگیر با اعتبار 4 هزار میلیارد ریال را از دیگر طرح های اجرایی در استان برشمرد و افزود: در این طرح در قالب 11 رسته شغلی 686 متقاضی در سامانه کارا ثبت نام کرده که از این تعداد 99 طرح به تصویب رسیده و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست اضافه شدن 9 رسته شغلی جدید از جمله خدمات فرهنگی هنری، پوشاک، مصنوعات چوبی، فراوری محصولات معدنی کوچک، خدمات ورزشی، حمل و نقل و ترافیک و بسته خدمات عمومی گردشگری به مشاغل فراگیر در استان تصویب شد.
چهارمحال و بختیاری طی سالهای اخیر با دارا بودن بالاترین نرخ بیکاری در رتبه های نخست تا سوم بیکاری در کشور جای گرفته است.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری در پاییز 96 با 21 درصد نرخ بیکاری پس از استان کرمانشاه بالاترین جمعیت بیکار را در کشور به خود اختصاص داده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.