حاتم خالدی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این مصوبه برای نخستین بار توسط دولت دوازدهم به منظور حمایت از عشایر به آموزش و پرورش پذیر ابلاغ و دستور اجرایی آن نیز صادر شده است.
رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری، تامین کتابهای درسی و انجام سنجش بینایی وشنوایی دانش آموزان عشایر بصورت رایگان در هنگام ثبت نام سال تحصیلی جدید را یادآور شد و گفت: بخشی از لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان عشایر کوچرو نیز به صورت رایگان ارسال شده است.
وی از اهدای 4 کانکس برای تشکیل کلاس درس عشایر کوچرو استان توسط خیرین نیکوکار خبر داد و گفت:اعتبار هزینه شده برای تهیه و تجهیز کانکس های خیری ساز بیش از 400 میلیون ریال بوده است.
خالدی، تعداد کلاس درس سیار دانش آموزان ابتدایی عشایر استان را 12 باب عنوان کرد و افزود: امید است خیرین این استان نیز 8 کانکس درس مورد نیاز دانش آموزان کوچرو را برای سال تحصیلی جدید تامین کنند.
رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری ،با اشاره به برگزاری امتحانات دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی عشایر کوچرو در خردادماه سال جاری همزمان با سراسرکشور در مناطق ییلاق گفت: دانش آموزان با مشخص شدن حوزه های شهرستانی در امتحانات پایانی شرکت خواهند کرد.
خالدی، تعداد دانش آموزان کوچرو مقطع ابتدایی را 230 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد دانش آموز از آموزگار بومی هنگام تحصیل در مناطق قشلاقی برخوردار هستند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از 126 هزار عشایر برون و درون کوچ و بیش از تعداد 7 هزار و 250 نفر دانش آموز در سه مقطع مشغول تحصیل دارد.
عشایر چهارمحال و بختیاری در آستانه فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری و در هنگام فرارسیدن پاییز به سمت خوزستان در حرکت هستند.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.