به گزارش ایرنا، وحید جعفریان روز دوشنبه در گردهمایی اصول نوین آموزش منابع طبیعی و تدوین کلیات سند راهبردی با مشارکت روسای ترویج و آموزش ادارات کل منابع طبیعی کشور در جمع خبرنگاران شهرکرد اظهار کرد: این سند متاثر از الگوهای نوین بین المللی و تجارب ملی دیده شده است.
وی همچنین افزود: در این سند عمل به تعهدات سازمان جنگل ها و مراتع در برنامه ششم توسعه و برنامه ریزی های سالانه و تبین سمت و سوی انتظارات مدیران ارشد سازمان مورد نظر است.
جعفریان با بیان اجرای طرح نظام نوین آموزشی در وزارت جهادکشاورزی در سال های اخیر اظهار کرد: این طرح یکی از سیاست های راهبردی سازمان جنگل ها و مراتع است و سند راهبردی نیز در راستای اجرای این طرح در دست تدوین است.
مدیرکل ترویج، آموزش و مشارکت های مردمی سازمان جنگلها در تشریح طرح نظام نوین آموزشی بیان کرد: در این نظام با همگرایی فعالیت های کارشناسان ترویج و آموزش منابع طبیعی و جهادکشاورزی، اجرای طرح های بخش منابع طبیعی و کشاورزی اثربخشی بیشتری خواهد داشت و مانع انجام اقدامات موازی می شود.
وی افزود: مبانی این طرح منتج به راه اندازی بانکی اطلاعاتی از تجارب موفق افراد بومی و دستگاه های دولتی در مواجهه با بروز پدیده های متاثر از تغییر اقلیم خواهد شد.
جعفریان با بیان اینکه تغییر شرایط اقلیمی و بروز خشکسالی های ممتد در کشور امری غیر قابل انکار است، افزود: در این طرح تجربیات بخش های مختلف نظیر بهره برداران، عشایر و کارشناسان دولتی بخصوص در مواقع کم آبی و خشکسالی شناسایی و مستند سازی شده و در اختیار عموم قرار می گیرد.
جعفریان همچنین تدوین استراتژی های ارتباطی برای اثر بخشی بیشتر به تعهدات بین المللی و ردیابی مسئولیت ها در تفاهم نامه های چندجانبه را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.