فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) در این آیین گفت: امنیت امروز کشور ما برگرفته از رشادت شهداست.
علی محمد اکبری روز پنجشنبه در این آیین افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس 2 هزار و 436 شهید تقدیم نطام جمهوری اسلامی شد.
وی با اشاره به 13 شهید مدافع حرم استان اظهار کرد: نخستین شهید مدافع حرم بسیجی و جامعه پزشکی از این استان است.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از اهداف برگزاری یادواره های شهدا عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری نیز گفت: برگزاری یادواره شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم فرصتی برای شناسایی و معرفی مجاهدان است که با اخلاص و پیروی از ولایت در مبارزه با جبهه تکفیری به شهادت رسیدند.
فریبرز نجفی افزود: سال گذشته 120 یادواره شهید در استان به منظور بزرگداشت یاد شهدا و فرهنگساز ی شهید و شهادت و دفاع از کشور برگزار شد.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به اینکه همه انسان ‌ها خواستار زندگی شیرین و مجلل هستند، اظهار کرد: ممکن است خیلی از ما به‌ خاطر زندگی مجلل و راحت در مقابل دشمن تسلیم شویم و یا به خاطر جاه و مقام به دین و اعتقادات خود پشت کنیم.
اقبال عباسی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) نیز عده‌ای پول، جاه و مقام را رها کردند تا اجازه ندهند دشمن به خانه آن‌ها پا بگذارند که این نشاندهنده شرافت و آزادگی شهداست.
وی با تاکید بر اینکه فداکاری و ایثار بزرگ‌تر از جان است، عنوان کرد: شهدا از آسایش، خانواده و زندگی شیرین خود گذشتند تا آسایش را برای کشور فراهم کنند.
عباسی اظهار کرد: ما باید با سرلوحه قرار دادن شهدا که زندگی شرافتمندانه و آزاده داشتند نباید درگیر مادیات، پست و مقام شویم.
استاندار چهارمحال و بختیای با اشاره به اینکه ایستادگی در مقابل دشمنان بزرگترین ایثار است‌‌‌، افزود: انقلابی عمل کردن جناح و حزب نمی‌شناسد و باید مراقب باشیم در مقابل دشمن به اختلاف نیفتیم، زیرا دشمن به‌ راحتی از این اختلافات سو‍‌ء استفاده می ‌کند.
شهید بهزاد همتی، سید حمید محمدی، سیدرضا حبیبی، نجف یوسف پور و شهید سید ابوالحسن موسوی خورشیدی 5 آذرخش شهید دیواندره کردستان از استان های کرمانشاه، سنندج، تهران، چهارمحال و بختیاری و مازندران بودند.
شهید نجف یوسف پور جزو 5 آذرخش دیواندره کردستان در مرداد 1327 در شهر ناعان از توابع شهرستان کیار متولد شد و تا پایان مقطع کارشناسی درس خواند. وی رییس آموزش و پرورش دیواندره بود که در 28 تیرماه 1360 در درگیری مسلحانه با گروهک ضد انقلاب به شهادت رسید.
به گزارش ایرنا، در این یادواره از خانواده 13 شهید مدافع حرم استان و شهدای وحدت و خانواده شهید شاخص تجلیل شد
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.