ناهید زندی فر روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بخش عمده ای از آمار و اطلاعات صنعت کشور برای جذب سرمایه گذاران از طریق پروتال وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده است.
وی گفت: تمامی اطلاعاتی که ذینفعان بخش صنعت و معدن نیاز دارند در قالب گزارش های روزانه و ماهانه در این پورتال به آنها ارائه می شود.
زندی فر افزود: برای یکسان سازی داده ها و آمار بخش صنعت، معدن و تجارت از سال 90 کدهای ارتباطی دستگاههای مختلف در این زمینه دریافت شد و امسال نیز این طرح تکمیل می شود تا در آینده اطلاعات این بخش با سایر دستگاه ها به اشتراکها شود و اطلاعات بروز تر و جامع تر ارائه شود.
وی تصریح کرد: اکنون پروتال وزارت صنعت،معدن و تجارت در به روز رسانی اطلاعات بخش های مختلف گام های مهمی برداشته است.
زندی فر در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص همسان سازی آمار با بانک مرکزی و مرکز آمار گفت:حوزه فعالیت مرکز آمار و بانک مرکزی در زمینه ارائه آمار با وزارت صنعت، معدن و تجارت متفاوت است چرا مباحث آماری این دو نهاد براساس ارزش افزوده و اقتصاد ملی است.
به گفته وی، اما آمارهای بخش صنعت،معدن و تجارت بحث واحدهایی است که از وزارت صنعت،معدن و تجارت مجوز دریافت کرده اند.
وی در خصوص نقش شفاف سازی آمار بخش صنعت در افزایش تولید گفت: وجود شفافیت آماری در بخش اقتصادی و بهینه سازی فرایند کسب و کار بر اساس آمار شفاف، بدون شک منجر ارزش افزوده در بخش های اقتصادی می شود.
به گزارش ایرنا، طرح شناسایی ظرفیت های تولید ملی از اواخر سال گذشته آغاز شد و تاکنون اطلاعات حدود 15هزار واحد ثبت و جمع آوری شده است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.