به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت در جمع صنعتگران، کارآفرینان و تولید کنندگان سبزوار افزود: براساس آمارهای رسمی شاخص رشد صنعت در سال 1395 نسبت به مدت مشابه بیش از 12درصد رشد یافته است.
وی ادامه داد: از مهمترین راهبرد و برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رونق بخش های تولیدی و صنعتی توجه به صادرات محصولات است.
صالحی نیا تصریح کرد: همچنین با توجه به نیازسنجی صورت گرفته برنامه ریزی شده تا به 16 هزار بنگاه تولیدی غیر فعال و با پیشرفت فیزیکی دارای 50 تا 60درصد در سطح کشور تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شود.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی در کشور فرسودگی دستگاه های موجود در کارگاه ها است که با همراهی بانک ها تسهیلات مورد نیاز برای نوسازی، بهسازی و توسعه تجهیزات مورد نیاز به کارخانه ها و کارگاه های صنعتی در سطح کشور اختصاص داده شود.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واردات محصولات خارجی از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی است و از برنامه های این وزارتخانه کاهش این مهم است که طرحی نیز تهیه و تدوین شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
صالحی نیا ادامه داد: در سه ماه اول امسال میزان صادرات محصولات ایرانی بر میزان واردات خارجی پیشی گرفته است، اما باید با تلاش مضاعف این میزان را بیش از پیش افزایش یابد.
وی یادآور شد: اختصاص نیافتن ارزهای مبادله ای به کالاهای وارداتی جهت حمایت از بخش تولید داخلی و صادرات محصولات ایرانی از جمله طرح های این وزارتخانه برای کاهش واردات به کشور است.
صالحی نیا عنوان کرد: در این راستا تعرفه های ویژه ای برای محصولات وارداتی به کشور تعیین می شود که در کاهش واردات محصولات از خارج از کشور تاثیر بسزایی دارد.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تعامل بین بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بیمه تامین اجتماعی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی زمینه برای رونق اقتصادی، رونق بخش صنعت و تولید کشور فراهم شده است و صنعتگران، تولید کنندگان و کار آفرینان باید از این فرصت بهترین بهره برداری را ببرند.

**رشد 10برابری سرمایه گذاری بخش صنعت استان خراسان رضوی در سه سال گذشته
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: میزان سرمایه گذاری بخش صنعت در این استان در سه سال گذشته بیش از 10 برابر افزایش یافته است.
راضیه علیرضایی با بیان اینکه در سال 1392 میزان پروانه صادر شده در استان خراسان رضوی حدود سه هزار میلیارد ریال بود، افزود: امروز با تلاش سرمایه گذاران این رقم به بیش از 30 هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی ادامه داد: امسال 100 هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی و تولیدی در سطح استان خراسان رضوی طراحی و تعریف شده که بخشی از آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
علیرضایی با بیان اینکه شاخص میزان گاز و برق مصرفی صنعتی در واحدهای تولیدی استان رشد به ترتیب 18 و 25 درصدی داشته، افزود: نمی توان بدون دلیل و تخصص در مورد وضعیت صنعت استان خراسان رضوی صحبت کرد و به این شاخصه ها توجه نداشت.
وی عنوان کرد: امروز فضای صنعت و تولید استان نیاز به آرامش و امید دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی نقش مهمی برای ایجاد نشاط و امید در دل صنعتگران و کارآفرینان دارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: وضعیت صنعت کشور در دولت تدبیر و امید پس از چهار سال متحول شد.
رمضانعلی سبحانی فر تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه صنعتگران می توانند با مشارکت 49 درصدی شرکت های 'ایدرو' و 'ایمیدرو' با بهره برداری از تسهیلات صندوق توسعه ملی در جهت ایجاد صنعت و کارخانه در مناطق مختلف تلاش کنند.
وی با بیان اینکه دولت شرایط ویژه ای را برای صادرات محصولات ایرانی فراهم کرده است، گفت: امروز بیش از 70 درصد از نیازهای کشور توسط صنایع داخلی تامین می شود که برنامه ریزی شد تا این میزان به بیش از 90 درصد برسد.
سبحانی فر خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین رویکردهای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسایی ظرفیت های موجود در هر منطقه در راستای معرفی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز گفت: از بانک ها انتظار می رود تا همکاری بیشتری با بخش صنعت کشور در راستای رونق بخش تولید و اشتغال داشته باشند.
حسین مقصودی با بیان اینکه در سه سال گذشته تلاش های زیادی برای رونق بخش تولید و صنعت کشور شده است، افزود: با این وجود تعداد زیادی از واحدهای صنعتی در سطح کشور هنوز با مشکلات جدی مواجه هستند.
مرکز شهرستان سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
8144/7500/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.