به گزارش ایرنا، خانمحمد غیبی حاجی ور روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اساس شکل گیری شوراهای اسلامی به منظور جلوگیری از تبعیض ها و توزیع عادلانه امکانات است.
وی افزود: نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی و نظارت بر حسن اجرای طرح ها از مهمترین وظایف شوراهاست.
نایب رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شوراهای اسلامی در جامعه به درستی شناخته نشده اند.
مجید نقنه تصریح کرد: رسانه های گروهی به عنوان بازوان توانمند مردم می توانند پیگیر مسائل و پل ارتباطی آنان با شوراهای اسلامی باشند.
وی شوراهای اسلامی را حلقه ارتباطی میان مردم و مسئولان دانست و یادآور شد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری شوراهای اسلامی به ایجاد عدالت اجتماعی کمک می کنند.
نقنه، کم آبی و ایجاد اشتغال را 2 مشکل اصلی و اساسی چهارمحال و بختیاری اعلام و اظهار کرد: مسئولان استان باید به یک نظر واحد برسند و همدلی و همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.
نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها نیز گفت: شوراهای اسلامی استانی می توانند به عنوان ناظر در تمامی طرح های عمرانی نظارت داشته باشند.
مهدی محمودی تاکید کرد: شورای عالی استان ها در کشور 75 عضو اصلی دارد و در حدود اختیارات خود طرح هایی مانند اصلاح قوانین شوراهای اسلامی را برای طرح مجلس شورای اسلامی به دولت پیشنهاد می دهد.
نماینده شوراهای اسلامی شهرستان شهرکرد نیز گفت: هم اینک بسیاری از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای از قوانین به خصوص در حوزه کاری خود اطلاع کافی ندارند.
فرهاد رئیسی دهکردی تصریح کرد: تملک و احداث پارکینگ طبقاتی مسجد نو با هدف رفع مشکلات ترافیکی مرکز شهرکرد، ساخت چهار بوستان محله ای، استفاده از پسآب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز، اتصال کمربندی شمال به سامان، تکمیل کمربندی جنوب، بازگشایی امتداد بلوار خواجه نصیرالدین طوسی به خیابان آیت الله مطهری، هدایت رواناب ها و آب ها به دشت شهرکرد و اصلاح و بازسازی بوستان ملت جزو مهمترین برنامه های شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد در سال جاری محسوب می شود.
وی افزود: وضعیت اجرایی برج های دوقلوی شهرکرد که از خواسته های اصلی و به حق ساکنان مرکز استان است در سال جاری تعیین تکلیف خواهد شد.
رئیسی دهکردی اظهار کرد: اجرای کامل طرح تفکیک زباله از مبداء، پیش بینی پیست دوچرخه سواری در شمال بوستان تهلیجان، آسفالت معابر شهری اشکفتک و مهدیه در غرب شهرکرد، ساخت بوستان شماره 2 بانوان و راه اندازی بازارچه انتهای خیابان ولیعصر از دیگر برنامه های سال جاری است.
به گزارش ایرنا، شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری 9 عضو به نمایندگی از شهرستان های 9 گانه استان دارد که از این تعداد 2 نفر به عنوان نماینده شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها حضور دارند.
چهارمحال و بختیاری بیش از 40 شهر دارد.
چهارمحال و بختیاری 947 هزار نفر جمعیت دارد.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.