به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی گیلانی عصر پنجشنبه در مراسم معارفه خود در استانداری گیلان اظهار کرد: رهبری در نامگذاری سال جاری نفرمودند که خرید از کالای ایرانی، بلکه گفتند حمایت از کالای ایرانی و حمایت نیز، معنای وسیع تری دارد.
وی خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی، وظیفه مسئولان است به این معنا که یک مسئول بایستی درد دل صنعت گر و تولید کننده را بشنود و اگر نمی تواند برای آنها کاری کند، بگوید که در کنارشان است.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی عصاره تلاش های انبیاء و ائمه اطهار است، اضافه کرد: این انقلاب بعد از بعثت گرامی اسلام ، حرکتی است که معادلات چند هزار ساله بشر را تغییر داد.
وی بیان داشت: انقلاب اسلامی که توانست معادلات دنیای بشر را تغییر دهد و واکنش های سلطه جهانی را متوجه خود کند، ظرفیت های فراوانی دارد بنابراین همگان بایستی از این ظرفیت ها برای آخرت خود استفاده کنیم.
آیت الله فلاحتی گیلانی در بخش دیگری از سخنانش عدالت را بسترساز سعادتمند کردن جامعه مسلمان دانست و اظهار کرد: عدالت هدف نهایی نیست بلکه وسیله است، عدالت زمینه ای است برای اینکه مردم راه سعادت را پیدا کنند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حکم معرفی نماینده ولی فقیه در گیلان مردم این استان به ویژه مردمان رشت را با سه ویژگی بیان می کنند، گفت: رهبری مردم گیلان را مردمی شجاع، انقلابی و کارآزموده بیان کردند و این، خیلی مهم است و مسئولیت ما را زیاد می کند.
آیت الله فلاحتی گیلانی با تاکید بر این مطلب که باید کار جهادی کنیم، اظهار کرد: اگر کسی نمی خواهد در میدان گسترده رسیدن به مقامات معنوی و متعالی شدن کار جهادی کند، در حقیقت هم خود را باخته و هم دیگران را فریفته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به عنوان یک سازمان، حزب و گروه نیامدم، ادامه داد: به عنوان نماینده رهبری آمده ام؛ مسیر تعاملی که رهبر فرزانه انقلاب با همه گروه ها و احزاب دارند، ادامه می یابد و اگر کسی در مسیر انقلاب، ارزش های انقلاب و رهبری نباشد، مسیرش از ما جداست و این مهم، خط قرمز من است.
طی حکمی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، با قدردانی از زحمات آیت الله زین العابدین قربانی، آیت الله شیخ رسول فلاحتی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت منصوب شد. در این مراسم رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استان حضور داشتند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.