به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی هفته کار و کارگر افزود: پیگیری حقوق و مطالبات کارگران نیازمند تقویت تشکل های کارگری است و این مهم جز با وحدت و همگرایی کارگران محقق نخواهد شد.
وی با اشاره به جایگاه کارگران در دین اسلام تصریح کرد: باید بر اساس آموزه های دین اسلام به کارگران جامعه جایگاه رفیعی داد.
عباسی خاطرنشان کرد: مشکلات و گلایه هایی که کارگران از وضعیت خود دارند به حق است و سه رکن دولت، کارفرما و کارگر در بهبود این وضعیت باید بکوشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست جمعیت کارگری بیمه شده استان را 99 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد به همراه خانواده های زیرپوشش خود در حدود نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهند.
حفیظ الله فاضلی با اشاره به وصول یک هزار و 750 طرح شکایت حوزه کارگری در استان در سال گذشته، افزود: تلاش می شود امسال 30 درصد این اختلافات را کاهش دهیم.
وی، ایجاد اشتغال و کاهش فقر را از سیاست های وزات،تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهبود وضعیت کارگران برشمرد و تصریح کرد: امسال 5 طرح بزرگ اشتغالزایی در استان آغاز می شود و بخش زیادی از نیروهای فعال آماده به کار را جذب می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شناسایی خانواده های بی بضاعت کارگری و معرفی به کمیته امداد و توزیع 52 هزار سبد کالا در بین قشر کارگری از جمله اقدامات این نهاد برای کاهش فقر است.
به گزارش ایرنا، در این نشست جمعی از کارگران و کارفرمایان به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.
5 تا 11 اردیبهشت با عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.