علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: در سال 95 دو هزار و 76 کارگر که در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت داشتند بازنشسته شدند.

وی افزود: دو هزار و 357 نفر متقاضی استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور تشکیل پرونده داده بودند که برای بررسی این پرونده‌ها 97 جلسه در کمیته‌های بررسی و تجدیدنظر در استان تشکیل شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: از دو هزار و 357 درخواست‌ ارائه‌شده در کمیته‌ها، دو هزار و 76 پرونده مورد تائید قرار گرفت و بازنشسته شدند.

وی بیان کرد: افرادی که حداقل 20 سال متوالی و 25 سال متناوب در کارهای سخت و زیان‌آور اشتغال داشته و در هر مورد حق بیمه مدت مزبور خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند می‌توانند با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود اقدام کنند.

آشتاب تصریح کرد: مشاغل سخت و زیان‌آور کاری است که در آن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد است و به‌مراتب تنشی بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به افزایش حقوق، یکسان‌سازی و کاهش اختلاف حقوق بازنشستگان گفت: افزایش حقوق بازنشستگان بین 10 تا 27 درصد از ابتدای امسال اجرا شود بنابراین تمامی بازنشستگان حداقل از حقوق 11 میلیون و 500 هزار ریال برخوردار هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622101
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.