عبدالمحمد نجاتی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: قرنطینه دام عشایر هنگام کوچ بهاره، به منظور جلوگیری از ورود دام بیمار به استان است.
وی، بیشترین دلایل شیوع بیماری در بین دام های این استان در سنوات گذشته را ورود دام آلوده غیرمجاز از استانهای همجوار عنوان کرد.
نجاتی تصریح کرد: با استقرار و فعالیت این گروه های نظارتی و بهداشتی در مناطق قرنطینه، امکان آلوده شدن دام در اثر جابجایی به حداقل ممکن کاهش می یابد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از کوچ عشایر پیش از تقویم اعلام شده خبر داد و تاکید کرد: گروه های نظارت بر سلامت دام در ایلراه های ورودی به استان مستقر و بر ورود دام به استان نظارت کامل دارند.
نجاتی با اشاره به واکسینه کردن دامهای عشایر کوچرو در بدو ورود به استان افزود:با نظارت دقیق ماموران دامپزشکی استان در مناطق گرمسیری و ییلاقی، دامهای عشایر کوچرو از سلامت کامل برخوردارند.
وی افزود: از عشایر درخواست می شود به منظور کنترل بیماریهای مشترک بین دام و انسان، پیش از حضور در چهارمحال و بختیاری به ادارات دامپزشکی مراجعه و گواهی سلامت دام دریافت کنند.
وی گفت: سالانه 2.5 میلیون راس دام سبک علیه بیماری 'شاربن' و ' آبله ' توسط دامپزشکان استان واکسینه می شوند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است که با 126 هزار نفر جمعیت است که 96 هزار نفر از این جمعیت را عشایر کوچرو تشکیل می دهند.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.