حجت‌الله شیروانی 18 فروردین‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به آغاز این هفته از 20 فروردین ماه جاری، اظهار کرد: لازم است همگان در کنار یکدیگر برای اعتلای فرهنگ تلاش کنند تا موفقیت حاصل شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی در 20 فروردین ماه و نامگذاری این روز به نام روز هنر انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی ایران دارای اهداف فرهنگی پررنگ و فراوان است.

شیروانی از اجرای 10 تا 11 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: کارگاه فیلم نویسی با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محوریت دفاع مقدس، رونمایی از فیلم بی‌هوشی که سال گذشته در حوزه هنری استان تولید شده است و در خصوص نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی کشور، شهید قاسمی است را برخی از برنامه‌های حوزه هنری استان در این هفته برشمرد.

وی رونمایی از کتاب شعر «دیر وقتی است به دنبال خودم می‌گیردم»، برنامه یادمان هنر انقلاب اسلامی در سالن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، افتتاح نمایشگاه خوشنویسی، برنامه کتاب و کتابخوانی با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان را از دیگر برنامه‌های برشمرد که در این هفته اجرا خواهند شد.

شیروانی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی همانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جهاد دانشگاهی و .... در اجرای برنامه‌های فرهنگی با حوزه هنری استان همکاری دارند.

وی با گلایه از حضور کمرنگ برخی مسئولان استان در رویدادهای فرهنگی استان، تصریح کرد: امید است در سال جاری شاهد حضور بیشتر آنان در برنامه‌های فرهنگی باشیم.

شیروانی با اشاره به اینکه در انقلابی که مزین به نام فرهنگی است باید بیش از پیش برای رسیدن به گفتمان هنری تلاش کرد، گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ هوایی است که اگر مسموم شود تحرک و نشاط در آن فضا ممکن نیست.

وی حضور در برنامه‌های فرهنگی همانند اکران فیلم‌ها از سوی مسئولان استان را یک حمایت معنوی بسیار مطلوب دانست و عنوان کرد: خبرنگاران نیز وجدان بیدار جامعه هستند و در گسترش فرهنگ نقش موثری دارند.

شیروانی با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای تئاتر استان بود اما همچنان در حد انتظار نیست، افزود: هرگز نمی‌توان فرهنگ را از اعتبارات جدا کرد و این گونه تصور کرد که فرهنگ به اعتبارات دولتی نیاز ندارد.

وی ادامه داد: گاهی فراهم کردن شرایط سخت‌افزاری در یک موقعیت مناسب شهر برای افراد فعال در حوزه نمایش یک حمایت جدی مادی و معنوی است.

شیروانی با اشاره به اینکه هنر این ظرفیت را دارد که به معضلات و آسیب‌های اجتماعی کمک کند و با دقت و هم‌اندیشی بیشتر می‌تواند ظرفیت خوب استان را به خدمت توسعه استان آورد، گفت: اگر توسعه پشتوانه فرهنگی نداشته باشد نمی‌تواند جامعه را به هدف خود برساند.

وی خاطرنشان کرد: نباید تصور شود که توسعه تنها توسعه اقتصادی است و نقش فرهنگ را در توسعه بی تاثیر دانست در حالی که اگر در فرهنگ چیزی از دست رود قابل برگشت نیست.

 

48

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 895446
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.