احمد ابراهیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح با مراجعه به خانواده های معزز شهدا نسبت به جمع آوری و ثبت خاطره آنها از شهدای انقلاب اسلامی(فرزند، برادر، همسر و ...) اقدام شد، و اجرای طرح در سال 1397 نیز با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: جمع آوری اسناد شهدا، تهیه ، ثبت و انتشار خاطرات والدین آنها از فرزندان سرفرازشان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و میان جوانان دارد.
این مسوول تصریح کرد: رویکرد اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه به مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برای تحقق آن خاطره نگاری ، برگزاری یادواره ها و نشست های فرهنگی بسیار موثر است .
ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه طرح ضیافت از جمله طرح های اساسی بنیاد شهید استان یزد است، در این خصوص اظهار کرد: در چارچوب اجرای طرح ضیافت ، مراسم سالگرد همه شهدا بر اساس تاریخ‌ شهادت آنها برگزار می شود.
به گفته وی در سال گذشته ،2 هزار و 500 یادواره و یادمان شهدا برگزار شد که برگزاری تعداد یادواره و یادمان شهدا در همسنجی با استان های دیگر نمونه است، امسال نیز این امر با همکاری مردم و خانواده شهدا ادامه خواهد داشت.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، سه هزار و 850 شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.