به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در پیام نوروزی خود با تسلیت شهادت امام علی النقی (علیه‌السلام) و تبریک حلول ماه رجب تاکید کرد:سال گذشته با همه فراز و نشیب‌هایش گذشت و یک سال دیگر بر پرونده اعمال و عمر ما افزود.
به گفته وی،استان به شدت نیازمند همگرایی است،با قاطعیت عرض می‌کنم اگر این همگرایی شکل نگیرد استان رشد مناسب خودش را پیدا نخواهد کرد و جفای رشد نکردن بر کسانی است که تک‌روی و وحدت‌شکنی می‌کنند که به حتا این‌ها در پیشگاه خداوند مسئول هستند.
وی افزود:مسوولان اجرایی، نمایندگان مجلس، متولیان فرهنگی و فعالان عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، فعالان امنیتی، قضایی و انتظامی، نهادهای انقلابی و سران اقوام و طوائف، یکی از تکالیف واجب خود را آن بدانند که دور هم بنشینند و همفکری کنند و همراه و همدل و یک جمع به هم پیوسته بشویم.
امام جمعه شهرکرد یادآور شد: با تخریب یکدیگر و تک‌روی کار به جایی نمی‌رسد، ممکن است یک سری کارهایی صورت بگیرد و یک چاله‌هایی پر شود اما حفره‌هایی باقی می‌ماند و فرصت‌های طلایی از دست می‌رود، پس همگرایی ضرورت مهم استان است.
در ادامه این پیام آمده است: ورود به سال جدید یک فرصتی است که ما عزم و اراده جدی در خودمان به وجود بیاوریم تا نوآوری اخلاقی،عبادی، اجتماعی و سیاسی ایجاد شود.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:سال پیشرو باید متفاوت از سال‌‌های گذشته باشد و این تنها با دعا محقق نمی‌شود بلکه اراده می خواهد.
امام جمعه شهرکرد در این پیام با اشاره به کارهای انجام شده در 40سال اخیر انقلاب اسلامی گفت:بخش فرهنگی و سیاسی به شدت نیازمند نوگرایی است و منظور از نوگرایی و نوآوری تقلید از بیگانه نیست.
به گفته وی، خیلی از اعمال و رفتار جامعه اسلامی مطابق اسلام نیست، باید تجدید نظر بشود و از نو اعمال و رفتار و فرهنگ بر اسلام عرضه شود.
در این پیام ذکر شده است: گناه در فضای عمومی و خصوصی هر دو سَمّ مهلک است اما تخریبی که در فضای عمومی ایجاد می‌شود به مراتب بیشتر از فضای خصوصی است.
در پیام امام جمعه شهرکرد آمده است:مساله دیگر که یک معظل جدی در استان و کشور است مساله آب می باشد.
وی اظهار کرد: کاهش مشکلات کمبود آب به دو چیز نیازمند است و «واقع نگری» و «همگرایی» که برای رفع این کمبود ضروری است و
هم درون استان و هم استان‌های هجوار باید با واقع‌نگری حلال مشکلات باشند و اگر غیر از این باشد همگی با تهدید جدی مواجه خواهیم بود.
در پایان خطاب به جوانان انقلابی آمده است: شما باید یک به همپیوستگی مثال‌زدنی داشته باشید و اگر انسجام و همگرایی به معنای راستین در میان شما شکل گیرد، کارها بزرگی انجام خواهد شد و از نقد یکدیگر و تضعیف انقلابیون مؤمن سودی نمی‌بریم.
به گزارش ایرنا، سال 97 از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.