رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: نمایندگان مجلس مانع طرح موضوعاتی در رابطه با «ایجاد محدودیت در افزایش میزان حقوق اساتید" شوند.
 
حسن ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در این رابطه بیان کرد: زمزمه‌های ایجاد محدودیت در افزایش میزان حقوق اساتید و تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، موجب نگرانی جدی مدیران و اساتید دانشگاه‌ها شده است .
 
وی ادامه داد: با توجه به این‌که حقوق اساتید در کشور به میزان قابل توجهی از کشورهای توسعه یافته دنیا و حتی منطقه کم بوده و اساتید به درستی انتظار افزایش جهشی حقوق خود را دارند، طرح این‌گونه مباحث و القای نگرانی در دانشگاه‌ها می تواند تاثیر منفی در شتاب رشد علمی که به همت اساتید در وضعیت نسبی مطلوبی است و مورد تاکید همیشگی مقام معظم رهبری است، داشته باشد .
 
ولی‌زاده اضافه کرد: در حالی که ایجاد و تقویت انگیزه در اساتید برای فعالیت‌های مضاعف در جهت حرکت در راستای تولید علم نافع و دانش بنیان کردن اقتصاد که بطور جدی مورد تاکید رئیس جمهور و اساس برنامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد، بیش از پیش لازم و ضروری است .
 
وی خاطرنشان کرد: امید است نمایندگان مجلس شوری اسلامی به منظور جلوگیری از ایجاد یاس در دانشگاه‌ها به ویژه در اساتید با‌ تجربه و اثرگذار و همچنین برای ممانعت از کاهش سرعت رشد علمی کشور، مانع طرح چنین موضوعاتی که برخلاف تمام برنامه‌های علمی و آموزش عالی کشور است، شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.