علیرضا زاکانی روز پنجشنبه در نشست مجمع عالی بسیج خراسان رضوی افزود: بسیج باید در بالاترین سطح تفکر و اندیشه ورزی عمیق باشد، ببیند جامعه به چه سمتی می‌رود و آن را رصد کند. هیاتهای اندیشه ورز و رصدگر باید در تمام سطوح بسیج و همه اقشار و بدنه ها به صورت نهادینه شده قرار گیرند.
وی ادامه داد: اشرافیت سیاسی و اشکالاتی که در قبال آن در جامعه پدیدار می‌شود، فساد در کشور که بالاترین نوع آن فساد اقتصادی و پیوستگی بین قدرت طلبان و ثروت اندوزان می باشد از دیگر مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم و اینها باعث بی‌تدبیری و بی عملی در جامعه می شوند.
دبیر مجمع عالی بسیج گفت: فشار اقتصادی و تنگناهای معیشتی هم در تمام سطوح جامعه در کنار ولنگاری فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و سرخوردگی نخبگان و عموم مردم دیده می شود. در عرصه های مختلف با دشمنان و رقبا مواجهیم. انقلاب اسلامی در مقابل نظام سلطه قد علم کرد و الگو و نقطه مقابل توسعه غربی است. الگوی توسعه غربی ما را به مسیر ناکجا آباد می برد. آمریکا به دنبال آمریکاسازی همه جهان است و ما به دنبال آماده سازی مقدمات ظهور هستیم.
وی افزود: در نگاه مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) دقت و نگاه به مردم و در صحنه نگه داشتن آنها مهم است. دشمن تلاش می کند نیازهای واقعی را تشدید کند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهد و در کنار آن نیازهای کاذب را ترویج کند. باید ببینیم مسائل، اولویتها و راه برون رفت از مشکلات چیست.
زاکانی ادامه داد: باید در مجموعه بسیج یک شبکه سازی و پیوستگی نخبگانی ایجاد کنیم. در این مسیر اگر خود را ساختیم، در خدمت جامعه قرار دادیم، راه درست را پیدا و از مسئولان مطالبه گری کنیم و بار کشور را برعهده بگیریم می‌ توانیم کار جدی و اساسی انجام دهیم.
وی گفت: جامعه دستخوش یک زمینه برای یک تحول بزرگ است. باید همه در یک تیم منسجم و واحد باشیم و خود را در تراز انقلاب بالا ببریم.

* مشهد نقطه هدف دشمن
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی هم در این نشست گفت: نقطه نخست تلاش دشمن برهم زدن مشهد به لحاظ فرهنگی و امنیتی است لذا باید زمینه را برای حضور مردم و خنثی سازی نقشه های آنها فراهم کنیم.
سردار یعقوبعلی نظری افزود: پایه و اساس تحکیم و ماندگاری نظام مردم هستند. آنها باید در صحنه های مختلف داشته باشند و مشارکت کنند. در روش برنامه ریزی و مدیریت نیاز به بهینه سازی داریم. در این مسیر گام برداشته ‌ایم چنانکه پارسال 700 عنوان برنامه تنظیم و ابلاغ می شد اما اکنون به 200 مورد کاهش یافته زیرا معتقدیم برنامه ها باید کیفی، بهینه و موثر باشند.

* تدوین برنامه های 1397
دبیر مجمع عالی بسیج خراسان رضوی هم در خصوص اهداف این مجمع به خبرنگار ایرنا گفت: تبیین آخرین تدابیر سازمان بسیج، جمع بندی اقدامات صورت گرفته امسال و اطلاع رسانی و تدوین برنامه های سال 1397 از جمله اهداف این مجمع است.
سرهنگ یحیی سالاری افزود: در این مجمع یک روزه 400 نفر از اعضای قشرهای مختلف بسیج و روسای مجامع شهرستانهای استان خراسان رضوی حضور دارند.
وی ادامه داد: این مجمع هر سال 2 مرتبه برگزار می شود. در دوره نخست برنامه ریزی و در مجمع دوم بررسی برنامه های مد نظر و تببین برنامه های سال آینده صورت می گیرد.
یک میلیون و 700 هزار بسیجی در قالب 38 ناحیه مقاومت و بالغ بر پنج هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالند. از این تعداد یک میلیون و 181 هزار نفر بسیجی عادی، 499 هزار بسیجی فعال و بقیه بسیجی کادر محسوب می شوند. همچنین 23 هزار حلقه صالحین بسیج محلات و دانش آموزی خواهر و برادر در سطح نواحی و پایگاههای مقاومت بسیج خراسان رضوی فعالیت دارند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.