به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام روز دوشنبه در پیام نوروزی سال 96 افزود:امید است سالی پربار همراه با معنویت، تقوا، اخلاص و ایمان را آغاز کنیم و در عین حال این توفیق را هم داشته باشیم که گذری بر سال گذشته خودمان داشته باشیم و محاسبه جدی از آن چه که یک سال پشت سر نهادیم و در واقع یک سال بر پرونده قطور عمرمان افزوده شد، گذر عبرت‌آمیزی را داشته باشیم و سال گذشته و سال‌های گذشته را درحقیقت توانسته باشیم چراغ راه آینده خودمان قرار بدهیم.
وی افزود: ضرورت محاسبه از أمور مهمّی است که انسان همیشه باید با آن درگیر باشد و به وسیله محاسبه بتواند، راه نورانی را پیش‌پای خودش بگذارد.
به گفته وی، سال پیش‌ رو یکی از نکاتی که زیاد مدّنظرمان باشد و بیش از گذشته به طور حتم باید مورد عنایت ‌مان قرار بگیرد آن است که «سبک زندگی دینی‌مان از گذشته پررنگ تر باشد چرا روی این معنا من تاکید می‌کنم؟ به لحاظ این که امروز اگر ما باید جهاد کنیم، جهاد راستین ما در برابر دشمن روی آوردن به سبک زندگی دینی است. دشمن تمام تلاش خودش را به کار گرفته است تا ما را از دین و سبک ‌زندگی دینی‌مان جدا کند؛ جهاد جزو وظایف اصلی مؤمن است؛ مؤمن مستمر جهاد می‌کند و اگر امروز بخواهیم مصداق روشن جهاد را برای مؤمن تبیین کنیم باید بگوییم روی آوردن به مسائل دینی است.
وی گفت:نکته دیگری که امسال باید بیشتر مدنظرمان باشد، سبک زندگی معنوی است.سبک زندگی معنوی یعنی با خدا بودن، دشمن می‌خواهد ما را به دنیا سرگرم کند، به اشرافی‌گری سرگرم کند، به تجملات دنیا سرگرم کند و ما را از خدا باز دارد، از معنویت و ایمان و آخرت باز دارد.
وی گفت:سال پیش‌رو برای کشور و به ویژه برای استان باید «سال وحدت و پرهیز جدی از تک‌روی و تفرقه» باشد.
وی گفت: تفرقه به استان ما خیلی آسیب‌زده است و باید از گذشته درس بگیریم و استان را در سایه وحدت و همدلی و همراهی رشد بدهیم در سایه همین همراهی و وحدت یک انتخابات پرشوری را داشته باشیم.
وی افزود: انتخاباتی پُر از جمعیت و همه حضور پیدا کنیم و در عین حال انتخابات ما همراه با بصیرت باشد و درعین حال بکوشیم انتخابات ما خروجی مفید داشته باشد.
اگر شوراهای فعال، خدوم و متعهد انتخاب کنیم، اگر رئیس جمهوری متعهد، صادق و خدوم انتخاب کنیم و در سایه همین وحدت و همدلی زمینه آبادانی استان‌مان را هم فراهم کنیم که این‌ها همه در سایه وحدت و همدلی تحقق پیدا می‌کند.
وی گفت: امید است که مصرف کالاهای داخلی ، اقتصاد مقاومتی ،تولید با کیفیت کالا در عرصه اقتصادی در کشور محقق یابد.
وی با قدردانی از مسئولان به خاطر زحماتی که در این یک سال متحمل شدند و تشکر از مردم استان به خاطر صبوری آن‌ها در همه مشکلات و همه نارسایی‌ها و همراهی که با انقلاب خودشان داشتند.
نکونام یادآور شد:امید است سال پیش رو سال تحول و سال شکوفایی در همه عرصه‌ها باشد و این هم لازمه‌اش بصیرت و انتخاب درست است.
به گزارش ایرنا، سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصادی مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری کردند.
دریافت کننده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.