به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در آخرین روز سال 96 به مدت 5 سال از نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی در استان دیدن کرد و به گفت وگو با مسافران و تیم های خدمت رسان پرداخت.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:هماهنگی لازم برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی در بین دستگاههای متولی از سطح بالایی برخوردار است.
عباسی در این دیدار افزود:شرایط لازم در شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری برای پذیرایی از مهمان نوروزی فراهم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز از برگزاری طرح ملی نوروزگاه در 7 منطقه استان در تعطیلات نوروزی 97 خبر داد.
بهمن عسگری سوادجانی افزود: طرح ملی نوروزگاه در استان آغاز شده است تا سنت های بومی اقوام هریک از مناطق احیا و بیش از پیش به مردم معرفی شود.
وی ادامه داد: طرح نوروزگاه در استان به میزبانی قلعه سردار اسعد بختیاری در جونقان، قلعه امیرمفخم دزک، قلعه صمصام السلطنه شلمزار، قلعه چالشتر، پل مصلای بروجن، موزه فرخشهر و برخی مناطق دیگر استان اجرا می شود.
عسگری سوادجانی، احیای خرده فرهنگ ها و پاسداشت فرهنگ ناملموس هر منطقه را از اهداف اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: در هریک از این نوروزگاه ها آداب و رسوم و آیین های بخصوص همان منطقه اجرا می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش 7 هزار و 500 نفر اعضای ستاد تسهیل خدمات سفر استان، افزود: برای اجرای هرچه بهتر ویژه برنامه های نوروز در استان 10 کمیته استانی و 9 کمیته شهرستانی فعال شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری همچنین از آماده شدن 2 هزار و 700 تخت اقامتی در استان برای میزبانی از مسافران نوروزی سال 97خبر داد.
عسگری سوادجانی افزود: امکان اسکان 5 هزار نفر در مدارس و آموزشگاه های آموزش و پرورش استان فراهم شده است.
وی با اشاره به راه اندازی 160 خانه مسافر در استان تصریح کرد: این خانه های مسافر در شهرستانهای سامان، کیار، اردل و لردگان میزبان مسافران نوروزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 12 روستای هدف گردشگری در استان، نقش آن را در جذب گردشگران موثر دانست و گفت: روستاهای هدف گردشگری علاوه برخورداری از بافت تاریخی، دارای آداب و رسوم و سنن ویژه خود هستند که می تواند برای هر گردشگری جذاب و قابل توجه باشد.
عسگری سوادجانی افزود: روستاهای یاسه چای، هوره، سوادجان و چلوان در شهرستان سامان، روستاهای سرآقاسید و دیمه در شهرستان کوهرنگ، روستای دستگرد و دزک در شهرستان کیار، ده چشمه در شهرستان فارسان، آورگان در شهرستان بروجن و روستای آتشگاه در لردگان از جمله روستاهای هدف گردشگری استان است.
به گزارش ایرنا،111 مدرسه استان نیز برای اسکان مسافران نوروزی چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.
امسال 809 کلاس درس در 111 مدرسه استان با فعالیت 197 نفر عوامل اجرایی برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
46 پایگاه نوروزی امداد شهری و جاده ای در نقاط مختلف با 247 تکنسین اورژانس مشغول خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.
از سوی دیگر 9 پایگاه ثابت، 4 پایگاه موقت و 4 پایگاه کوهستان در حوزه امداد و نجات و 17 پایگاه ثابت ایمنی و سلامت و 9 پایگاه سحاب ( سامانه حرکتهای امدادی و بشردوستانه) ویژه جوانان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی چهارمحال و بختیاری فعال شده است.
علاوه بر این 17 ایستگاه انتظامی و 430 گشت خودرویی و موتوری به صورت شبانه روزی در محورهای استان در طول نوروز 97 مستقر شده است.
به گزارش ایرنا، نوروز سال گذشته بیش از یک میلیون مسافر وارد چهارمحال و بختیاری شد که بخشی از این مسافران نوروزی در استان در شبهای نوروزی اقامت کردند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.