به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،سیامک سلیمانی در کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان افزود: توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری از اهداف اصلی مسئولان در این استان است.

وی با اشاره به اینکه توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری دارد، اظهار داشت: باید از ظرفیت مشاغل خانگی برای کاهش نرخ بیکاری در استان بهره گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۰ درصد تعهد اشتغال استان از سوی دستگاه های اجرایی در سال جاری محقق شد.

حفیظ الله فاضل در نشست شورای اشتغال این استان افزود: تعهد اشتغال سال جاری استان یک هزار و ۶۴۹ هزار مورد است که می بایست تاکنون ۱۶ هزار مورد آن محقق می شد، اما از این میزان تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۰ مورد محقق و در سامانه رصد ثبت شده است.

وی بیشترین میزان تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان را مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: این سازمان در سالجاری ۵ هزار و ۱۰۲ شغل ایجاد کرده و نسبت به تعهد خود ۴ هزار و ۵۰۰ شغل بوده جلوتر است.

فاضل تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز دارای تعهد ایجاد بیشترین شغل در استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در ادامه به طرح مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح مشاغل خانگی تاکنون ۳ هزار و ۷۵۰ طرح به بانک های عامل استان معرفی شده است.

فاضل تصریح کرد: برای این تعداد طرح ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که تاکنون ۶۱ میلیارد ریال آن از سوی بانک ها پرداخت شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 884701
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.