به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، برهان صلواتی اظهار کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته در صورت راه اندازی و اجرای این طرح ها، 15 هزار و 365 فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می شود.
وی افزود: از مجموع چهار هزار و 70 طرح ثبت شده در سامانه کارا، 2 هزار و 844 طرح معادل 70 درصد طرح ها در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری و یک هزار و 266 طرح نیز مربوط به تسهیلات اشتغال فراگیر است.
صلواتی تاکید کرد: از این میزان، 377 طرح فراگیر با مبلغ یک هزار و 60 میلیارد ریال به شبکه بانکی ارجاع و سایر طرح ها نیز در حال بررسی و ارجاع به بانک است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: از محل اعتبارات روستایی نیز برابر هماهنگی بعمل آمده با دستگاه های اجرایی و شبکه بانکی در قالب صورتجلسه کارگروه، مبلغ یک هزار و 20 میلیارد ریال طرح به شبکه بانکی ارجاع شده است.
به گفته صلواتی، 327 نفر از یک هزار و 266 متقاضی اشتغال فراگیر، تاکنون تقاضای خود را در سامانه نهایی نکرده اند و بدلیل این عدم بارگذاری اطلاعات، درخواست آنها به دستگاه اجرایی شهرستان ارجاع نشده است.
وی اضافه کرد: 219 مورد از طرح های ثبت شده اشتغال فراگیر که کامل و بدون نقص بودند به دستگاه های اجرایی ارجاع شد اما تاکنون دستگاه ها در مورد این طرح ها اقدامی نکرده اند.
وی گفت: 280 مورد دیگر از طرح های متقاضیان اشتغال فراگیر نیز در حال بررسی و اقدام کارگروه های اشتغال شهرستانی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: بیشترین آمار طرح های معرفی شده به بانک های عامل مربوط به شهرستان قروه با 129 مورد و کمترین آمار هم یک مورد مربوط به شهرستان سروآباد است.
صلواتی اضافه کرد: بیشترین طرح های سرمایه گذاری و اشتغالزایی ثبت شده در سامانه کارا با 213 مورد مربوط به سازمان جهاد کشاورزی و کمترین طرح ها مربوط به ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های نیرو و نفت استان هر کدام با یک طرح ثبت شده، است.
او با اشاره به تاکیدهای مکرر استاندار کردستان مبنی بر پرداخت به موقع اعتبارت اشتغالزایی به متقاضیان طرح ها، گفت: جدا از طرح های بارگذاری شده در سامانه، تاکنون از طریق مصوبات کارگروه های اشتغال استانی و شهرستان ها، بیش از 9 هزار و 400 میلیارد ریال طرح برای دریافت تسهیلات به شبکه بانکی استان ارسال شده که در حال بررسی و انجام فرآیند بانکی است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.