به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این قطعه به منظور ایجاد آرامگاه پدران و مادران شهداء و ایثارگران دوران دفاع مقدس در نظر گرفته می شود.
وی افزود: در طراحی و ساخت تندیس ها و یادمان های شهداء باید از نظرات خانواده شهداء استفاده شود.
عباسی تصریح کرد: دلجویی، تکریم و خدمت رسانی مطلوب و بی منت خانواده های شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران مهمترین لازمه تحقق اهداف شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی یادآور شد: مسئولان شهرستانی در دلجویی و تکریم خانواده های شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران باید مسایل آنان را برطرف کنند.
عباسی اظهار کرد: در مراسم مختلف مربوط به شهداء و یادواره های شهداء سخنرانان نباید به مسایل سیاسی، جناحی و غیرمرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون 123 یادواره شهداء در نقاط مختلف این استان برگزار شده است.
فریبرز نجفی تاکید کرد: در هفته بزرگداشت شهداء از 15 تا 22 اسفند امسال 50 عنوان برنامه در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
وی افزود: شعار هفته بزرگداشت شهداء در سال جاری 'شهداء مظهر قدرت ایران هستند' انتخاب شده است.
بنیاد شهید انقلاب اسلامی 22 اسفند 1358 به فرمان امام خمینی (ره) و با هدف ارتقای سطح معیشتی و اجتماعی خانواده های شهداء تاسیس و در تقویم رسمی جمهوری اسلامی این روز به نام 'روز بزرگداشت شهداء' نامگذاری شد.
رزمندگان چهارمحال و بختیاری در قالب گروه های داوطلب و تیپ مستقل 44 حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان در دوران دفاع مقدس رشادت ها و جانفشانی های زیادی را از خود نشان دادند.
تیپ مستقل 44 حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به عنوان تیپ خط شکن در جنگ تحمیلی نقش مهمی در دفاع مقدس بر عهده داشت.
چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از دو هزار و 400 شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.