به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدتقی عزیزی روز سه شنبه در نشست خبری کمیته های ستاد دهه فجر استان افزود: این استان دارای 14 شهید انقلاب در شهرستان های بیرجند، قاین و فردوس است.
وی بیان کرد: آیین میهمانی لاله ها نیز همزمان با سراسر کشور در استان و هر 2 قطعه گلزار شهدا با محوریت قطعه یک بیرجند برگزار می شود.
وی گفت: این آیین معنوی 19 بهمن ماه با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، یادگاران هشت سال دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر اقشار برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی افزود: در قالب کمیته ایثارگران امسال 9 برنامه شاخص در ایام مبارک دهه فجر مانند سال های گذشته در استان اجرا می شود.
وی بیان کرد: هر سال سعی می شود برنامه های دهه فجر از کیفیت و تنوع بهتری برخوردار بوده تا تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.
عزیزی با بیان اینکه رسالت بنیاد شهید ترویج ایثار و شهادت است گفت: رمز و راز ماندگاری و استمرار انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی طی چهار دهه و آنچه سبب شد انقلاب با شکوه، عظت، اقتدار و عزت در جهان پیش برود بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره صف به این رمز راز و ماندگاری اشاره کرده است ادامه داد: هیچ حادثه ای در 40 سال گذشته نتواست کوچکترین خدشه ای به انقلاب وارد کند چرا که ستون های این نظام از خون شهدا، ایثار ایثارگران و دفاع رزمندگان دلاور بنا شده است.
مسئول کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت سبب ماندگاری و دفاع از نظام شده است و اگر این نظام بر روی پایه های ایثار و شهادت قرار دارد ما به عنوان مسئولان نظام تکلیف سنگینی برای ترویج این فرهنگ داریم.
وی اضافه کرد: کمترین کاری که در سال به ویژه ایام مبارک دهه فجر می توانیم انجام دهیم تکریم از ایثارگران، جانبازان و خانواده شهداست که صبوری و تحمل کردند.
وی گفت: در ایام مبارک دهه فجر هرچه جمعیت بیشتری در برنامه های حضور یابند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به شکل مطلوب تری انجام خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: تعویض پرچم گلزارهای مطهر شهدای استان، تزیین میدان حضرت امام (ره) به تصاویر انقلاب استان، نصب 14 حجله مزین به تصاویر شهدای انقلاب استان، دعوت از خانواده های شاهد و ایثارگر برای شرکت در مراسم 12، 19 و 22 بهمن، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های دهه فجر در استان خواهد بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.