به گزارش ایرنا عبدالرضا فرجیان روز سه شنبه در نشست کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خوزستان در سالن طلائیه اهواز افزود : باید تلاش کنیم تا در طول هفته دفاع مقدس و در برنامه های مختلف شاهد تنوع، نوآوری و خلاقیت باشیم و برنامه هایی که حالت کلیشه ای و کم محتوا داشته باشند را حذف کنیم.
وی افزود: در برنامه های امسال علاوه بر ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس ، باید شهدای مدافع حرم ، شهدای واقعه منا و شهدای حادثه حله را هم در نظر داشته باشیم تا یاد و خاطره مظلومیت این شهدای عزیز گرامی داشته شود.
فرجیان در ادامه از مدیران اداره ها و دستگاههای اجرایی استان که عضو کمیته ایثارگران هستند خواست تا با ارائه برنامه های متنوع و اثرگذار زمینه گرامیداشت یاد شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس را فراهم آورند.
رییس کمیته ایثارگران ستاد هفته دفاع مقدس استان خوزستان افزود: کمیته ایثارگران به دلیل ارتباط موضوعی و مفهومی با حماسه هشت سال دفاع مقدس و یاد و راه شهیدان و ایثارگران باید پیشگام سایر کمیته ها بوده و هم به لحاظ تنوع و هم از حیث محتوایی در حد مطلوب باشد.
وی گفت: باید در هفته دفاع مقدس برنامه هایی را طراحی و اجرا کرد که در شان و منزلت شهدا و ایثارگران بوده و از پیام ویژه ای نیز برخوردار باشند.
فرجیان با تاکید بر ماندگاری حماسه دفاع مقدس اظهار داشت: نقش آفرینی شهدا، جانبازان و آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس باید به معنای واقعی در صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران درخشندگی ایجاد کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار از خانواده های شهدا و ایثارگران با مشارکت و همراهی مقامات استانی و اداری ، تقدیر و تجلیل از ایثارگران( شهدای مدافع حرم و منا و طریق الحسین (ع)، آذین بندی سر در اداره ها ، غبارروبی مزار شهدا، زنگ ایثار، مسابقه های فرهنگی ورزشی، تجلیل از ایثارگران اداره ها و دستگاههای اجرایی را از جمله برنامه های این ایام برشمرد.
در ا ین نشست همچنین معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام عظیم الشان با تجلیل از رشادتهای شهدا و ایثارگران گفت: شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس با نثار خون مطهرشان، درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و امروز ما باید امانتدار خون شهدا باشیم.
حسن نورانی همچنین با اشاره به مصوبات جلسه گذشته به مواردی شامل اعزام روایت گران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدارهای طرح سپاس، تجلیل از شهدای مدافع حرم، حادثه حله و منا و سایر ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره و از نمایندگان اداره ها درخواست کرد برنامه های کیفی خود را در مدت باقی مانده به دبیرخانه کمیته ارائه کنند.
در ادامه، نمایندگان دستگاههای عضو کمیته ایثارگران، دیدیگاهها و پیشنهادهای خود را در ارتباط با برنامه های هفته دفاع مقدس در استان بیان کردند.
برگزاری مراسم عطرافشانی گلزار شهدا در تاریخ ششم مهرماه در گلزارهای سراسر استان ، اجرای مراسم شب شعر دردوم مهرماه و اجرای برنامه شب خاطره درسوم مهرماه ، رونمایی از نماهنگ جدید و دو عنوان کتاب ، برنامه های ویژه حسینیه های شهید شامل یک هزار و 100 برنامه در طول هفته ، 2 هزار و 200 مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برنامه های پیام آوران ایثار، دیدار با جانبازان مرکز ضایعات نخاعی و بیمارستان بوستان، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و اجتماعات، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از اهم برنامه های کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان خوزستان خواهد بود.
31شهریور تا ششم مهرماه هفته دفاع مقدس است.
در هفته دفاع مقدس بیش از سه هزار برنامه فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی و هنری در سراسر استان خوزستان برگزار می شود.
/6002/6065
خبرنگار: محمدرضا بنوره**انتشار :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.