به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دامپزشکی چهارمحال وبختیاری، عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان، گواهی بهداشتی انواع فرآورده های خام دامی و جوجه یکروزه از این اداره کل صادر شده است.
وی به صادرات 520 تن شیرخشک نوزاد و خوراک آبزیان از استان به کشورهای عراق، امارات، روسیه، تاجیکستان، آذربایجان، ترکیه و افغانستان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: کیفیت محصول تولیدی موجب بازارپسندی این محصولات در خارج از کشور شده است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، رونق صدور موادغذایی سالم و مشتری پسند به خارج از کشور را دستاورد مهم دولت یازدهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و اشتغالزایی عنوان کرد.
نجاتی تصریح کرد: انجام ممیزی از کارخانه شیر خشک به منظور تمدید کد 'آی آر'، اخذ نمونه و انجام آزمایشات بر روی ماهی و خوراک آبزیان صادراتی و صدور گواهی حمل بین‌ المللی به منظور صادرات خوراک آبزیان، ماهی، شیر خشک و پرنده‌های زینتی را از اقدامات سال جاری این اداره کل در خصوص صادرات فرآورده‌های خام دامی دانست.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از 21 هزار تن ماهی سردابی و تولید 40 درصد از خواک ماهی کشور رتبه نخست پرورش ماهی سردابی کشور را دارد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.