دکتر عبدالمحمد نجاتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این استان با داشتن بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک به عنوان دومین منطقه عشایرنشین کشور در مهار بیماریهای مشترک انسان و دام مطرح است.
وی کسب مقام نخست تولید ماهی سردابی با برداشت 16 هزار تن ماهی قزل آلا در سال و برطرف کردن بیماری VHS در مزارع پرورش ماهی استان را از جمله خدمات دولت یازدهم عنوان کرد.
وی شبکه دامپزشکی را خط مقدم حوزه بهداشت و سلامت جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه تالاب ها و زیستگاه های این استان در فصول پاییز و زمستان میزبان بیش از صدها هزار پرنده مهاجر آبزی و کنارآبزی است، سلامت این گونه های مهاجر همواره از سوی کارشناسان این اداره کل کنترل می شود.
نجاتی، راه اندازی 2 واحد خانه بهداشت دامپزشکی در بخش بازفت و صمصامی کوهرنگ در سال جاری را یادآور شد و افزود: ضرورت کنترل بیماری دامی در کوهرنگ به عنوان قطب دامپروری استان با پذیرای بیش از 700 هزار دام در زمان کوچ بهاره عشایر در مناطق ییلاقی را دوچندان کرده است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری شناسایی و معدوم سازی بیش از 157 تن فرآورده های خام دامی غیربهداشتی، صدور گواهی بهداشتی صادرات بیش از 12 هزار تن فرآورده های دامی و خوراک آبزیان و 13 هزار راس دام زنده به کشورهای مختلف را از فعالیت دامپزشکی در سال جاری اعلام کرد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
6199/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.