به گزارش ایرنا، حسین نحوی نژاد روز شنبه در آیین افتتاح پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان آفتاب در شهرکرد افزود: فراخوان برگزاری این جشنواره آماده شده است و برای برگزاری این جشنواره 2 هزار نفر عوامل اجرایی، کارگردان و نویسنده اعلام آمادگی کردند.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 50 هزار معلول که در مراکز نگهداری می شوند تحت پوشش فعالیت های هنر درمانی قرار دارند.
نحوی نژاد به فعالیت 2 هزار معلول به صورت حرفه ای در بخش تئاتر اشاره کرد و گفت: هنر درمانی یکی از راههای شکوفایی استعداد و تقویت روحیه شادی دربین جامعه هدف بهزیستی است.
وی با بیان اینکه هنر درمانی یک فعالیت جدید در بین مددجوان بهزیستی است افزود: با اشاره به استقبال هنرمندان از تئاتر معلولان امید است سال آینده فیلم های برتر معلولان به جشنواره فجر راه پیدا کنند.
وی با بیان اینکه هنر و تئاتر به زیبایی توان معلولان را افزایش می دهد گفت:برگزاری فعالیتهای فرهنگی در بین معلولان نشاط و سادی را در این قشر تقویت می کند.
نحوی نژاد کم بودن امکانات و زیرساخت های لازم برای ارایه نمایش و فیلم های معلولان و همچنین مناسب سازی درصد زیادی از اماکن فرهنگی و هنری برای معلولان ،ارایه و نمایش گذاشتن فیلم ها و برگزاری جشنواره ها را رای این قشر با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا، پنجمین جشنواره منطقه ای معلولان آفتاب با حضور هنرمندان زیرپوش بهزیستی استان های تهران، قم، اصفهان، البرز، مرکزی و چهارمحال و بختیاری از امروز تا 15 اسفندماه در شهرکرد در حال اجراست.
در این جشنواره 20 اثر برتر از 123اثر ارسالی به دبیرخانه به روی صحنه می رود.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.