مجید نظری دهکردی در شورای هماهنگی تامین مسکن چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کمیته ای تخصصی در حوزه مسکن برای رفع مسائل اعتباری و مشکلات بین دستگاه های اجرایی و شرکت های خدمات رسان استان تشکیل و فعال شود.
وی با اشاره به زلزله اخیر غرب کشور و وجود برخی مشکلات کیفی در مسکن مردم کرمانشاه افزود: توجه یه کیفیت ساخت و ساز در بخش مسکن به طور جدی در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط چهارمحال و بختیاری قرار گیرد تا در صورت حوادث احتمالی بتوان کمترین خسارت را داشته باشیم.
نظری دهکردی تصریح کرد: فعال کردن کمیته فنی چهارمحال و بختیاری به منظور بازدید از طرح های عمرانی با هدف ارتقای رعایت مسایل ایمنی و فنی و همچنین کیفیت بخشی به روند اجرایی پروژه ها ضرورت دارد.
وی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین استاندار وقت چهارمحال و بختیاری و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در سال گذشته به منظور تامین مسکن 2 هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد در استان یادآور شد: برای تعیین تکلیف سریع تر مفاد این تفاهم نامه کمیته ای چهار نفره از راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دفتر فنی استانداری اقدامات لازم را تا 10 روز دیگر انجام دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سهم این استان در طرح مسکن مهر 22 هزار و 485 واحد است.
قاسم قاسمی اظهار کرد: از این تعداد 13 هزار و 500 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و هشت هزار و 985 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت قرار دارد.
وی افزود: از مجموع واحدهای مسکن مهر احداث شده چهارمحال و بختیاری 542 واحد در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته و تنها 716 واحد دیگر باقی مانده است.
قاسمی تاکید کرد: 716 واحد مسکن مهر باقی مانده چهارمحال و بختیاری 18 بهمن امسال همزمان با سی و نهمین فجر پیروزی به بهره برداری می رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر شهرک منظریه شهرکرد و تحویل آن به شهرداری 280 میلیارد ریال و برای شهرک الهیه بروجن 230 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی تصریح کرد: از این مبلغ در مرحله نخست 90 میلیارد ریال به شهرداری شهرکرد و 80 میلیارد ریال به شهرداری بروجن اختصاص می یابد.
قاسمی گفت: با اختصاص این مبلغ زیرساخت ها و خدمات رسانی شهرک های منظریه و الهیه شهرکرد و بروجن براساس اولویت های تعریف شده اجرایی و تکمیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: البته در این طرح مسئولیت اجرا و تکمیل فضای سبز در شهرک های منظریه و الهیه شهرکرد و بروجن بر عهده شهرداری نیست.
توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی در سایت های مسکن مهر چهارمحال و بختیاری به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین نیازهای این طرح محسوب می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 850475
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.