به گزارش ایرنا، مجید نظری دهکردی روز دوشنبه در نشست خبری تاکید کرد: مجموع اعتبار این طرحها در حدود 4 هزار و 20 میلیارد ریال است.
وی افزود: در دهه فجر امسال 280 طرح عمرانی و استانی با سه هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می رسد.
نظری دهکردی تصریح کرد: از این مبلغ 804 میلیارد ریال از محل منابع ملی، 299 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، 388 میلیارد ریال از محل منابع داخلی، 268 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی، 959 میلیارد ریال از محل آورده بخش خصوصی و 373 میلیارد ریال از سایر ردیف ها تامین و هزینه شده است.
وی یادآور شد: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال مستقیم 763 نفر در شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری فراهم خواهد شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:از مجموع طرح های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال 214 طرح با دو هزار و 290 میلیارد ریال استانی و 66 طرح با 810 میلیارد ریال ملی است.
وی گفت: از مجموع این طرح ها 31 طرح در شهرستان اردل، 45 طرح در شهرستان بروجن، 13طرح در شهرستان بن، 13 طرح در شهرستان سامان، 56 طرح در شهرستان شهرکرد، 30 طرح در شهرستان فارسان، 31 طرح در شهرستان کوهرنگ، 17 طرح در شهرستان کیار، 42 طرح در شهرستان لردگان و دو طرح در سطح استان بهره برداری می شود.
نظری دهکردی تاکید کرد: طرح های قابل بهره برداری در چهارمحال و بختیاری در دهه فجر امسال در زمینه های مسکن، گردشگری، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، صنعتی، ورزشی، فضای اداری، زیرساخت، شیلات، کشاورزی و آبخیزداری، بهداشتی و درمانی، خدماتی و دامپروری است.
وی افزود: دهه فجر امسال عملیات اجرایی 52طرح ملی و استانی با 920 میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری آغاز می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از این تعداد 11 طرح با 180 میلیارد ریال اعتبار به صورت ملی و 41 طرح با 740 میلیارد ریال اعتبار به صورت استانی است.
وی یادآور شد: از این تعداد عملیات ساخت و احداث دو طرح در شهرستان اردل، 4طرح در شهرستان بروجن، 3 طرح در شهرستان سامان، 12 طرح در شهرستان شهرکرد، 7طرح در شهرستان فارسان،7 طرح در شهرستان کوهرنگ، 11 طرح در شهرستان کیار و 6 طرح در شهرستان لردگان آغاز خواهد شد.
وی گفت: همچنین در دهه فجر امسال 716 واحد مسکن مهر از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بهره برداری و 800 سند مالکیت روستایی و 217 قطعه زمین از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به متقاضیان واحد شرایط واگذار می شود.
نظری دهکردی تاکید کرد: طرح های دهه فجر انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در شهرستان های 9 گانه این استان از سوی 22 دستگاه اجرایی بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید یک میلیون و 500 هزار متر مربع از معابر روستایی چهارمحال و بختیاری زیرسازی، بازسازی و آسفالت شد.
به گزارش ایرنا، دهه مبارک فجر از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه همه ساله به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گرامی داشته می شود.
در چهارمحال و بختیاری به مناسبت دهه فجر و در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران بیش از یک هزار برنامه اجرا می شود.
براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 چهارمحال و بختیاری 947 هزار و 763 نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.