امید جبلی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: وضعیت داوران ایرانی در سطح جهان و آسیا مطلوب است و هم اکنون 70 داور بین المللی در این رشته در جهان دارد.
به گفته وی، سطح بندی های این رشته نشان می دهد که حتی کوچک ترین استانهای ایران بیشتر از برخی از کشورهای بزرگ دارای قهرمان رشته بدنسازی و داور است.
جبلی اظهار کرد:با مساعدت فدراسیون جهانی، برای هر استان ایران سهمیه 3 داور بین المللی اخذ شده،چرا که ایران در این رشته ، بارها قهرمان جهان و آسیا شده است.
نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی پرورش اندام در خصوص همکاری داوران با افسران کمیته بین المللی مبارزه با دوپیینگ (وادا) نیز گفت: داوران در هر مسابقه به صورت کامل با افسران وادا همکاری دارند و افسران وادا نیز به صورت تصادفی از ورزشکاران تست دوپیینگ می گیرند.
جبلی در خصوص رعایت استانداردهای جهانی در داخل و خارج از کشور نیز گفت: در مسابقات بادی کلاسیک، فیزیک و پرورش اندام بین المللی و جهانی این استانداردها به صورت 100درصد رعایت می شود.
به گفته وی، در مسابقات داخلی نیز از امسال بر اساس مدل جهانی قضاوت و داوری ها برگزار می شود.
وی درباره خطای داوری در این رشته افزود:ضریب خطای داوری در رشته بدنسازی با کاهش 15درصد همراه شده است و بسیاری از داوران ایران در تورنمت بین المللی قضاوت می کنند.
جبلی درباره این سوال که برخی از داوران به جای دستمزد ممکن است بسته داورهای مکمل دریافت کنند نیز افزود:این به هیچ عنوان امکان ندارد و ممکن است برخی از اسپانسرها و حامیان مالی مسابقات به همه دست اندرکاران مسابقات این داروها را هدیه بدهند اما این به هیچ عنوان دستمزد داوران محسوب نمی شود و دستمزدها بر اساس جدول فدراسیون داخلی و خارجی پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، رشته بدنسازی و پرورش اندام در ایران از چهار دهه پیش فعالیت جدی خود را آغاز کرد و این رشته در ایران در ماده بادی کلاسیک، فیتنس، فیزیک، پروش اندام، مچ اندازی و قوی ترین مردان برگزار می شود.
خبرنگار: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.