به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در نشست بررسی مطالعات آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان باعث افزایش رضایتمندی عمومی می شود.
وی برگزاری نشست های هم اندیشی را در تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین ضروری خواند و تصریح کرد: برخی قوانین و محدودیت های زیست محیطی نباید مانع سرمایه گذاری صنعتی شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ارتفاع بالا و توزیع نابرابر شیب کمتر از 15 درصد از مهمترین مشکلات و موانع توسعه ای استان است.
حبیب الله وفایی اظهار کرد: وجود منابع طبیعی مناسب، توزیع خاک های مطلوب برای کشت آبی و منابع آبگیری چهارمحال و بختیاری در فلات مرزی ایران جزو بهترین مزیت های توسعه ای این استان محسوب می شود.
وی یادآور شد: مطالعات طرح های توسعه ای و تدوین سندهای علمی در این خصوص یکی از مهمترین راه های تسریع در روند توسعه همه جانبه و پویای چهارمحال و بختیاری است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تهیه و تدوین اسناد توسعه ای چهارمحال و بختیاری به وقت و دقت بیشتری نیاز دارد.
اردشیر نوریان تاکید کرد: نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی برای نهایی شدن و اجرای سند آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان نظر مشترک دارند.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مطالعات و اسناد توسعه ای بایستی از بلوغ علمی برخوردار باشد.
محمد خالدی تصریح کرد: تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین روش های علمی برای تسریع در رسیدن به اهداف توسعه ای در بخش های مختلف محسوب می شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وجود برخی محدودیت های زیست محیطی نباید مانع اجرای طرح های توسعه ای شود.
علی کاظمی باباحیدری اظهار کرد: البته اجرای تمامی طرح های سرمایه گذاری برای دستیابی به اهداف توسعه ای به رعایت و اجرای قانون نیاز دارد.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری و مدیر پروژه تهیه سند آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان نیز گفت: هم اینک بین مدیران کل با کارشناسان دستگاه های اجرایی این استان شکاف وجود دارد.
علیرضا شجاعی تاکید کرد: وجود همین شکاف باعث شده تا روند بسیاری طرح های توسعه ای مانند سند آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری طولانی شود.
وی یادآور شد: رعایت تمامی معیارهای علمی در تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری به صورت ویژه مورد توجه مسئولان استان بوده است.
شجاعی تصریح کرد: تبدیل چهارمحال و بختیاری به قطب ورزش و سلامت کشور از نکات مورد توجه در تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان محسوب می شود.
58 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری در ارتفاع بالای 2200 متر قرار گرفته است.
73 درصد وسعت چهارمحال و بختیاری بیش افزون بر 15 درصد و تنها 27 درصد این استان کمتر از 15 درصد شیب دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.