به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ، اردشیر نوریان در نشست خبری نماینده مردم شریف شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس  افزود :یکی از عارضه‌ها در این خصوص نگاه قومی است، برای مثال همه گروه‌های مختلف و جناح‌های سیاسی در استان هم‌جوار در بحث آب یک حرف هستند اما در این استان حرف‌ها یکی نیست.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که قرار بود پاسخگوی مردم باشند امروز در مقام منتقد هستند، ادامه داد: کسی که با اظهارات نسنجیده خود روح تشویش را در بین مردم پراکند امروز مدعی است.

نوریان با تأکید بر اینکه حوادث سال 88 یک تجربه تلخ در کشور است و اصل نظام و آرمان‌های آن با هیچ‌چیزی قابل‌معاوضه نیست، عنوان داشت: بین مسائل کلیدی نظام جمهوری اسلامی ایران و منفعت‌طلبی حزبی فرق وجود دارد، واقعیت حال حاضر نشان می‌دهد برخی دیدگاه‌هایی که در سال 88 یک نفر را قدیس و برخی دیگر را بد نشان داد درست نبوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مطالبه‌ای وجود داشته باشد باید با روش درست صورت گیرد اما دامن زدن، تحریک کردن و... به‌هیچ‌وجه درست نیست، اگر تاکنون محاکمه عوامل فتنه صورت گرفته بود بسیار از امور مشخص می‌شد نمی‌توان یک نفر را پشت درهای بسته متهم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، کشور را در آستانه اخذ تصمیمات کلان و راهبردی دانست و بیان کرد: هم‌اکنون کشور در سطح دیپلماتیک، در مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون داعش و...موفقیات زیادی کسب کرده است این‌ها جز با وحدت و توجه به ظرفیت‌های درونی کشور، منقطع کردن فکر و نیازمان به خارج از کشور و... حاصل نمی‌شود، نباید در گذشته توقف کنیم اما باید از حوادث آن عبرت بگیرم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جریانی بسیار پیچیده و زیرپوستی در جامعه به‌شدت مشغول تولید یاس و ناامیدی در زمینهٔ اختصاص بودجه برای حضور نظامی ایران در کشورهای دیگر است تا مردم از این سیاست و ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی ایران فاصله بگیرند، افزود: اگر حمایت ایران برای مبارزه با داعش نبود الآن باید در کوه جهانبین این استان با آن‌ها می‌جنگیدید.

نوریان با اشاره به اینکه کار کردن در چهارمحال و بختیاری مثل شنا کردن در استخر پر از سیم‌خاردار است چراکه عده‌ای دائماً درصدد ایجاد مشکلات بر سر راه پیشرفت استان هستند، اضافه کرد: اصلی‌ترین مشکل در استان عدم وجود ادبیات مشترک بین دست‌اندرکاران است، یکی از عارضه‌ها در این خصوص نگاه قومی است، برای مثال همه گروه‌های مختلف و جناح‌های سیاسی در استان هم‌جوار در بحث آب یک حرف هستند اما در این استان حرف‌ها یکی نیست.

وی با بیان اینکه مادامی‌که استاندار جدید در مسیر توسعه استان حرکت می‌کند وظیفه حمایت از وی را داریم، گفت: هر مدیری که حس می‌کند تخصص کافی را در پست خود ندارد باید خود کناره‌گیری کند، پست‌هایی به برخی سپرده شده که در آن تخصص ندارند و این افراد تنها با رانت و پارتی‌بازی بر سر کار هستند، مدیر باید دست‌پاک و همراه دولت باشد چراکه در حال حاضر دولت تدبیر و امید بر سر کار است و مدیری که روی کار می‌آید باید سیاست‌های این دولت را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور مردم با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند، با افزایش قیمت حامل‌های انرژی و افزایش قیمت کالاها این‌گونه که دولت مطرح می‌کند موافق نیستم که در صحن مجلس نیز این را اعلام می‌کنم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استاندار چهارمحال و بختیاری قصد دارد مدل اجرا شده در قلعه‌گنج کرمان را در استان اجرا کند و به‌عنوان نماینده این استان در مجلس دو اشکال بر این طرح را به وی گوشزد می‌کنم اول اینکه اجرای این طرح تا حدودی وقت مدیریت استان را می‌گیرد و دیگر اینکه بسیاری از مطالعات خام موردنیاز این طرح در استان صورت گرفته است و فقط نیازمند یک جمع‌بندی است.

نوریان تأکید کرد: تا زمانی که دروازه‌های ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به استان باز نکنیم کاری از پیش نمی‌رود و استاندار جدید استان اگر نتواند این امر را محقق کند هیچ کاری صورت نداده همان‌طور که استاندار قبلی نیز کاری از پیش نبرد، برای سرمایه‌گذاری باید به سرمایه‌گذار احترام گذاشت و حاشیه امنی برای آن‌ها ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه از مجلس حقوق نمی‌گیرم اما هستند نمایندگانی که بین 6 تا هفت میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، اضافه کرد: هستند کارمندانی که ماهانه 10 میلیون تومان حقوق می‌گیرند. کار چندانی انجام نمی‌دهند اما نمایندگان مجلس مسؤولیت سنگینی دارند، موضوع حقوق‌های نجومی محلی برای تسویه‌حساب‌های حزبی شدند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی به سفر سه‌روزه به پاکستان اشاره و بیان کرد: بعد از شکست داعش در عراق و سوریه و طبق برآوردهای صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود بقایای این شجره ملعونه با همکاری آمریکا به افغانستان منتقل شود بنابراین کنفرانسی در این کشور تشکیل شد تا تدابیر لازم برای جلوگیری از این موضوع اتخاذ شود و یک سیستم امنیتی ضد تروریستی در منطقه تشکیل شود.

نوریان بیان کرد: اصلی‌ترین مشکل در استان عدم وجود ادبیات مشترک میان دست‌اندرکاران توسعه استان است.

وی متعهد بودن، امانت‌دار بیت‌المال و همراه دولت بودن و در راستای سیاست‌های آن عمل کردن را از ویژگی‌های یک مدیر برشمرد و افزود: نباید در انتصابات قومی عمل کرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح انتقال بن - بروجن گفتدر مساله آب چهارمحال و بختیاری باید وحدت رویه وجود داشته باشد، نه اینکه کسی که خود زمانی متولی اجرای مسائل آب بوده است، اکنون به عنوان یک منتقد فعالیت می کند، کسی که خود عددد ٢٣٧ میلیون متر مکعب و بسیاری از مشکلات دیگر را در مسأله آب ایجاد کرده، بجای پاسخگویی به عملکرد زمان مسئولیت، مدعی و منتقد و مطالبه گر امروز باشد.

وی در خصوص طرح انتقال آب بن بروجن ادامه داد: مهم نیست چه کسی مجری طرح است مهم این است که این طرح به درستی اجرا شود و اکنون طرح در مرحله تعویض کار فرما در کیمسیون تلفیق مجلس قرار دارد.

نوریان گفت: اشکلات عدم اجرای راه آهن مبارکه به شهرکرد نیازمند کامل شدن طرح مطالعاتی و به روز‌ شدن طرح آن توسط راه آهن کشور است که عبور این راه آهن از مناطق مختلف استان اثرات توسعه‌ای برای چهارمحال و بختیاری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بایستی برای کمک به اشتغال استان، سرمایه‌گذار بخش خصوصی به استان وارد شود و لازمه تحقق این مهم ایجاد حاشیه امن برای سرمایه‌گذار و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک هزار و 800 میلیارد تومان بودجه استان است که در صورت تخصیص در اختیار چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این اعتبار برای انجام امور مختلف در استان کافی نیست و بایستی راه ورود سرمایه‌گذار بخش خصوص به چهارمحال و بختیاری هموار شود نه اینکه سرمایه‌گذار را ناامید کرد.
48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 826305
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.